حسین سرتیپی گفت: تا به امروز قصد نداشتم مصاحبه‌ای در رابطه با پرونده حسین فریدون داشته باشم و علیرغم اینکه در پرونده‌های متعدد با جنبه‌های امنیتی و سیاسی وکالت کرده‌ام اما اعتقادمان بر این بوده که دفاع و حمله باید در دادگاه باشد و باید به سازوکار قانونی اعتماد کرد.

وی افزود:‌بنابراین بیان یکسری از توضیحات به معنای عدم بی‌اعتمادی به قانون نیست بلکه جوابگوی برخی صحبت‌هایی است که یکسری رسانه‌ها در رابطه با این پرونده داشته‌اند و گاهی افراد غیرمطلع نسبت به این پرونده اظهار نظر می‌کنند.

سرتیپی در پاسخ به این سؤال که رد پای حسین فریدون در برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی مشاهده می‌شود، گفت:‌ بنده نه اطلاعی دارم و نه به بنده ابلاغ رسمی شده، در مورد آنچه می‌توانم اظهار نظر کنم بخشی از پرونده است که نسبت به آن اجازه صحبت کردن دارم. 

وکیل مدافع حسین فریدون گفت: حکم قطعی برای موکلم صادر شده این حکم از مبادی قانونی عبور کرده است؛ اینجانب و موکلم کمتر در دادسرا و به صورت کامل در دادگاه بدوی و تجدید نظر به پرونده دسترسی داشته‌ایم. دفاعیات خود را کامل بیان کرده‌ایم و چیزی از بیان و وقت ما در دادگاه کم نشده است.

سرتیپی گفت:‌ البته درخواست‌هایی مانند استماع شهادت شهود،‌ درخواست استعلام از برخی نهادهای قانونی و مطالبه پرونده‌های استنادی داشته‌ایم که مورد بی‌توجهی قرار گرفت. البته حتما استدلال‌هایی پشت آن وجود داشته است.

وی گفت‌: این پرونده یک آزمون بزرگ برای همه ما از باب اعمال قانون، حاکمیت قانون و اعتماد به نهادهای قضایی و سیاسی بوده و البته خیلی‌ها سعی کردند پرونده را سیاسی جلوه دهند و در آن سیاسی کاری کنند ولی سعی کردیم بنده و موکلم در مسیر قانون پیش برویم و هیچ وقت هم نسبت به این اظهار نظرها یا رسانه‌ها شکایتی نکرده‌ایم.

وکیل مدافع حسین فریدون گفت: به اعتقاد بنده، موکلم بی‌گناه است اما با این وجود، تشریفات قانونی جهت اجرای حکم در حال انجام است و بنده نامه‌ای را به دادستان تهران نوشته و خواسته‌ام علی‌رغم ایرادات شکلی و ماهوی به صدور رأی، آمادگی داریم هر زمانی که مرجع قضایی تشریفات اجرایی حکم را اعلام کند حتی به صورت تلفنی و بدون مکاتبه، موکلم احضار شود و موارد اجرای حکم انجام گیرد اما این موضوع نافی از این نیست که موکلم راهکارهای قانونی را برای احقاق حق خود پیش ببرد.

سرتیپی در مورد اینکه معتقد است حسین فریدون بی‌گناه است،گفت: ما فقط به آنچه موضوع حکم است استناد می‌کنیم. فردی بر اساس نیازی، متقاضی خرید ملکی بود این فرد تاجر و متمکن بوده اما به دلایلی در یک برهه زمانی نیاز به پول پیدا می‌کند و از موکل بنده کمک می‌طلبد، در نتیجه این پول مستقیم به حساب بانک فروشنده ملک رفته و موکلم، ضامن این قرض بوده است. 

وکیل مدافع حسین فریدون گفت: یک ریال مستقیم یا غیرمستقیم به حساب آقای فریدون وارد نشده و یک ریال آقای فریدون از بانک پولی دریافت نکرده و به  اندازه یک ریال از هیچ اموال عمومی و دولتی موکلم  منتفع نشده است. در واقع موکلم ریالی از این پول را استفاده نکرده به حسابش نیامده، نه به آن دست زده و نه جزو اموال عمومی بوده اما موکلم متهم به اخذ رشوه شده است.

وی افزود:‌ هر آنچه در دادسرا و دادگاه خواستیم این را بیان کنیم مورد پذیرش قرار نگرفت و این از نظر ما جراحت واقعی از پرونده است. 

وکیل مدافع حسین فریدون گفت:‌ ما دنبال این نیستیم مقابل قانون قرار بگیریم. قرائتی از پرونده در جامعه منتشر شده که لازم دانستیم در مورد آن توضیح دهیم. موکل من دارای شأن اجتماعی بوده اما معذوریت در بیان برخی مسائل را دارد. در هر صورت ما خود را در چارچوب قوانین همواره دانسته‌ایم و در تقابل آن قرار نداریم و اجرای حکم حتی به این نحو هم را باعث توسعه حاکمیت قانونی در جامعه می دانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.