مارگارت اتوود این روزها از سرشناس‌ترین نویسندگان جهان است. نخست به دلیل اقتباس تلویزیونی موفق از کتاب «سرگذشت ندیمه» که هواداران زیادی در جهان دارد و پس از آن به دلیل نوشتن «وصایا» که نامزد دریافت جایزه بوکر و پرفروش‌ترین کتاب این‌ روزهای بازار کتاب دنیای غرب است. «وصایا» دنباله داستان «سرگذشت ندیمه» را پی‌ می‌گیرد.

از آن‌جا که نام دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا این‌روزها در هر موضوع باربط و بی‌ربطی به گوش می‌رسد، دانستن اینکه او در به وجود آمدن وصایا نقش داشته است، مایه تعجب نیست. 

مارگارت اتوود اخیرا در یک برنامه تلویزیونی از تاثیر رییس‌جمهور شدن ترامپ بر نوشتن کتاب «وصایا» پرده برداشته است. مجری این برنامه می‌گوید: «به نظر من کتاب «وصایا» واکنشی به حوادثی است که در سال ۲۰۱۶ روی داد.» 

اتوود در پاسخ گفت: «حوادث سال ۲۰۱۶ همانند بادی بود که به بادبان کشتی من وزید و آن‌ را به حرکت درآورد. بگذارید اینطور بگویم. آن رویدادها مرا تشویق به نوشتن کرد.»

داستان‌ «سرگذشت ندیمه» زندگی پیچیده ندیمه‌هایی است که برده اربابان قدرت هستند و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. مضمون و مفاهیم این داستان در دورانی که دولت ترامپ بیشترین حملات را علیه زنان، مهاجران و اقلیت‌ها انجام می‌دهد، بیش از هر زمانی مربوط به نظر می‌رسد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.