ماریا زاخارووا امروز جمعه در کنفرانس خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان این مطلب افزود: ایجاد ائتلاف برای گشت زنی در خلیج فارس هم اقدامی غیرقانونی است ضمن اینکه به نتیجه نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه روسیه در پی بازگشت امنیت و ثبات در منطقه است، ادامه داد: هر تدبیری در این منطقه باید از راه قانونی صورت گیرد اقدامی که از سوی طرف آمریکایی دیده نمی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با زیر سوال بردن کارکرد سامانه پدافند موشکی آمریکا در عربستان گفت: پدافند موشکی آمریکا نتوانست حمله پهپادها به آرامکو تاسیسات نفتی عربستان را دفاع کند چرا که کارایی لازم را ندارد.

زاخارووا اظهار داشت: شاهد هستیم که بیشتر کارها و اقدامات آمریکا در منطقه هیچ شباهتی به اقدامات سیاسی ندارد بلکه بیشتر شبیه به فروپاشی نظام بین المللی است که در تمامی زمینه ها به چشم می آید تنها محدود به یک موضوع نمی شود.

وی با یادآوری حملات موشکی آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس به سوریه و عمل نکردن چندین موشک آمریکایی در این حملات اظهار داشت: به تازگی هم سیستم پدافند موشکی آمریکا در عربستان نشان داد که نمی تواند چند پهپاد را شناسایی کند. بنظر می رسد در دیگر نقاط جهان نیز در صورت بروز اتفاقات مشابه، تجهیزات آمریکایی کارایی ادعایی را نداشته باشند.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.
با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.
نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.
ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای سوء استفاده از حملات صورت گرفته به مرکز نفتی آرامکو عربستان برای افزایش تنش با ایران به شکلی که آمریکا به دنبال آن است را غیرسازنده خواند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرده است که کشورهای منطقه و بازیگران خارجی باید از نتیجه گیری عجولانه در حادثه حمله به مرکز نفتی در عربستان خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.