محمود جواد ظریف قرار است در حاشیه این نشست با تعدادی از همتایان خود از دیگر کشورها نیز دیدار و رایزنی کند، همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نیز قرار است روز دوشنبه به نیویورک سفر کند. 

مقامات دولت آمریکا روز پنجشنبه ویزای مقامات ایران را برای سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل صادر کرد.

بیش از این سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در توییتی اعلام کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه ( ۲۹ شهریورماه)  برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک می شود.

هفتاد و چهارمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورهای عضو این سازمان درنیویورک برگزار می‌شود. سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که سال جاری، رهبران کشورهای جهان علاوه بر شرکت در مباحث مجمع عمومی، در مجموعه‌ای از نشست‌ها با هدف تقویت اقدامات در زمینه «تغییرات اقلیمی»، «رشد پایدار»، «سلامت» و «صلح جهانی» نیز شرکت خواهند کرد. این نشست‌ها در ادامه پیگیری اهداف برنامه توسعه پایدار برگزار می‌شود که سال ۲۰۱۵ میلادی توسط رهبران کشورهای جهان تصویب شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رکن اصلی، جهانی و مشورتی این سازمان است و همه کشورهای عضو در آن نماینده دارند. هر عضو سازمان ملل متحد در مجمع دارای یک حق رای است و نشست سالیانه خود را از سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه برگزار می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.