"وام" گزارش داد، این کشور تصمیم دارد به ائتلاف بین‌المللی دریایی زیر پرچم آمریکا بپیوندد.این ائتلاف، ابتکارعمل آمریکا برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

سالم الزعابی، رئیس اداره همکاری امنیتی در وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات گفت:‌ پیوستن امارات به این ائتلاف بین‌المللی با هدف حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای رویارویی با تهدیدهای دریانوری و تجارت جهانی، تضمین امنیت جهانی انرژی و مشارکت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است.

بنا بر این گزارش، این ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح حفاظت از کشتی‌های تجاری، نفتکش‌ها، تضمین دریانوردی امن، تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف را هدف خود قرار داده تا به این ترتیب امنیت و سلامت کشتی‌های تجاری که از گذرگاه‌ها عبور می‌کنند را تضمین کند.

منطقه عملیات ائتلاف بین‌المللی دریایی، خلیج فارس، تنگه هرمز،‌ باب المندب و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

پیش از این، یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان تصریح کرد: ریاض تصمیم گرفته به ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح تامین "امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه‌ها و گذرگاه‌های دریایی" بپیوندد.

این گام چند روز بعد از حمله پهپادی به تاسیسات پالایشگاهی بقیق و خریص وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان برداشته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.