محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز در دفتر خود میزبان پیروز حناچی شهردار تهران بود تا تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و وزارت امور خارجه به امضای طرفین برسد.

این تفاهم‌نامه در راستای توسعه مناسبات طرفین و به‌منظور بهره‌مندی حداکثری شهروندان از فضاهای شهری منعقد شد.

مدیرکل ساختمان ‌و پشتیبانی وزارت امور خارجه و معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز ضمن حضور در این جلسه، به‌عنوان نمایندگان طرفین در پیشبرد بندهای تفاهم‌نامه معرفی شدند.

در قالب این تفاهم نامه قرار شد شهرداری تهران اقدامات مربوط به واگذاری ساختمانی از املاک شهرداری به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محدوده میدان مشق به وزارت خارجه را پیگیری کند. ضمن اینکه تکمیل احداث و مدیریت ساختمان خدماتی در زمین متعلق به وزارت امور خارجه براساس طرح مورد توافق، از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین، پیگیری اقدامات مربوط به احداث و بهره برداری ساختمانی با کاربری فرهنگی در زمین متعلق به وزارت امور خارجه موسوم به "خانه دیپلمات" و زمین شرقی آن، از دیگر موضوعات مورد پیگیری از سوی شهرداری تهران است.

طبق این تفاهم نامه وزارت امور خارجه نیز موضوعاتی چون خارج کردن بخش های اداری و سازمانی وزارت امور خارجه از ساختمان شماره یک به غیر از دفتر وزیر، تخریب ساختمان های شماره ۲ و ۱۰ در صورت امکان نقل و انتقال به ساختمان های جدید و تبدیل بخشی از زیرزمین ساختمان شماره ۹ به موزه اشیاء وزارت امور خارجه را پیگیری خواهد کرد.

براساس گزارش شهرنوشت، چنانچه وزارت امور خارجه پس از تهاتر دیون به شهرداری تهران بدهکار شود مقرر شد از ساختمان های موجود در سایر بخش های شهر به شهرداری تهران واگذار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.