مهران قربانی امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و اتوبوس‌ها در حال حاضر با همان نرخی که به مقاصد مهران، خسروی، شلمچه یا چزابه سفر می‌کنند، مبالغ را از زائران دریافت خواهند کرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره بازگشت نیز گفت: زائرانی که از عراق به مهران برمی‌گردند، باید صرفا به یکی از سه پایانه کرمانشاه، همدان یا اندیمشک منتقل شده و سپس از آنجا به استان محل زندگی خود بر می‌گردند.

به گفته وی، قرار است ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین خدمت رسانی کنند؛ ضمن اینکه امسال امکان استفاده از اتوبوس‌ها به عنوان سرویس دربستی وجود ندارد و تنها اقشار دارای شرایط خاص مانند جانبازان و معلولان، می توانند از سرویس‌های دربستی دوسره استفاده کنند.

قربانی ادامه داد: اگر افرادی بخواهند از سرویس دربستی در غیر از روزهای پیک سفرها شامل ۲۴ تا ۲۹ مهر استفاده کنند، صرفا اتوبوس می تواند ظرف ۲۴ ساعت وارد خاک عراق شده و مجددا به کشور بازگردد.

معاون سازمان راهداری تصریح کرد: مشکلی در هنگام سفرهای رفت اربعین وجود ندارد و معمولا بیشتر مشکلات به سفرهای بازگشت اختصاص دارد؛ از همین رو امسال صرفا سیستم پایانه معین راه اندازی شده و این سیستم فقط به مرز مهران اختصاص دارد.

قربانی افزود: بر این اساس، مسافرانی که از مرز مهران وارد کشور می شوند، فقط به یکی از سه پایانه معین در شهرهای کرمانشاه، همدان و اندیمشک اعزام خواهند شد و از آنجا به شهرهای خود برمی‌گردند.

وی ادامه داد: زائران مقیم شهرهای قم، ساری، گرگان، مشهد و بجنورد به پایانه همدان، زائران مقیم شهرهای اراک، شهرکرد، یزد، اصفهان و خرم آباد به پایانه اندیمشک و زائران مقیم شهرهای کرج، رشت، سنندج، قزوین، سمنان، زنجان، اردبیل، ارومیه و تبریز به پایانه کرمانشاه منتقل می شوند.

قربانی افزود: زائرانی که مقیم استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر هستند، ترددشان از مرز شلمچه بوده و زائرانی که از استان های اصفهان، کرمان و فارس هستند نیز می‌بایست از یکی از دو مرز چزابه و شلمچه تردد داشته باشند.

همچنین در ادامه این نشست حیدر مطاعی، معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه بخش مهمی از مسیر ایلام مهران به صورت بزرگراهی ۴ خطه درآمده، گفت: مسیر تهران به مرز خسروی به طور کامل بزرگراه ۴ خطه بوده و مسافران مشکلی برای تردد ایمن در محور تهران خسروی ندارند.

وی تأکید کرد: نقاط پرحادثه محور مهران ایمن سازی شده و ذوکش آسفالت، رفع نواقص، لکه گیری ها و اصلاح شانه و افتادگی جاده انجام و ۱۱۰ کیلومتر محور ایلام مهران بازسازی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.