مسابقات سه وزن سوم و پایانی (۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم) رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (یکشنبه) در سالن باریس شهر نورسلطان کشور قزاقستان در حال برگزاری است که با پایان یافتن مسابقات مرحله مقدماتی و نیمه نهایی نفرات راه یافته به دیدارهای فینال این اوزان مشخص شدند.

علیرضا نجاتی در ۶۰ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم با شکست مقابل حریفانشان در نیمه نهایی فردا در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهند کرد. محمدعلی گرایی هم باید یکی کشتی را در گروه شانس مجدد برگزار کند تا شانس حضور در دیدار رده بندی و کسب سهمیه و مدال برنز را پیدا کند.

اسامی نفرات راه یافته به فینال و نتایج دیدارهای نیمه نهایی به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم:

فینال:

کنچیرو فومیتا (ژاپن) – سرگئی امیلین (روسیه)

نتایج نیمه نهایی:

کنچیرو فومیتا (ژاپن)، برنده – علیرضا نجاتی (ایران) (۹ بر یک)

سرگئی ایمیلین (روسیه)، برنده - میرامبیک آینگولوف (قزاقستان) (۸ بر ضفر)

۷۷ کیلوگرم:

فینال:

تاماش لورینچ (مجارستان) - مایکل کسیدیس (سوئد)

نتایج نیمه نهایی:

تاماش لورینچ (مجارستان)، برنده - آسخات دل مخمدوف (قزاقستان) (یک بر یک)

مایکل کسیدیس (سوئد)، برنده – کاراپت چالیان (ارمنستان) (۵ بر ۲)

۱۳۰ کیلوگرم:

فینال:

رضا کایالپ (ترکیه) - اسکار پینو هیندز (کوبا)

نتایج نیمه نهایی:

رضا کایالپ (ترکیه)، برنده – ادوارد پاپ (آلمان) (۴ بر یک)

اسکار پینو هیندز (کوبا)، برنده – امیر قاسمی منجزی (ایران) (۶ بر ۲) 

 

* نتایج کشتی گیران کشورمان نیز به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۳۹ نفر حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر مقابل سیداله تاژایف از ترکمنستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف هایتم محمود فهمی از مصر رفت و با نتیجه ۳ بر یک او را شکست داد. نجاتی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر مقابل کیم سئونگ هاک از کره جنوبی به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۳ بر یک از سد ایوو آنگلوف، قهرمان ۲۰۱۳ جهان و نایب قهرمان ۲۰۱۷ اروپا گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گام به نیمه نهایی گذاشت. نجاتی برای حضور در فینال به مصاف کنچیرو فومیتا، قهرمان ۲۰۱۷ جهان از ژاپن رفت، اما با نتیجه ۱۰ بر یک باخت و به دیدار رده بندی رفت تا فردا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم و در کمتر از ۲ دقیقه کیم هیون وو، قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را شکست داد و گام به مرحله بعدی گذاشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۷ بر صفر مقابل الوین مورس علی یف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۷ جهان و نفر سوم اروپا از آذربایجان به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نمایشی ضعیف و پرانتقاد با نتیجه ۹ بر یک مغلوب مایکل کسیدیس، برنده مدال برنز بازیهای اروپایی و نفر پنجم جهان در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سوئد شد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال گرایی شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را بدست آورد. مسابقات شانس مجدد صبح فردا برگزار خواهد شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۳۱ کشتی گیر حضور دارند، امیر قاسمی منجزی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک مقابل استپان داوید از چک به پیروزی رسید. وی در دور بعد دست به کار بزرگی زد و با نتیجه ۶ بر ۴ از سد سرگئی سیمینوف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه گذشته و راهی مرحله بعد شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۳ بر یک مامین جان عبداله یف، قهرمان بازیهای آسیایی و نایب قهرمان آسیا از ازبکستان را شکست داد و علاوه بر حضور در مرحله نیمه نهایی سهمیه المپیک در این وزن را نیز قطعی کرد. قاسمی برای حضور در فینال به مصاف اسکار پینو هیندز از کوبا رفت، که با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و شانس حضور در فینال را از دست داد. قاسمی فردا شب در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

نمایندگان کشورمان در اوزان برگزار شده تنها صاحب یک مدال برنز توسط سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم شده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.