مسابقات چهار وزن نخست کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان از صبح امروز (شنبه) در شهر نورسلطان کشور قزاقستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر پیتر نوواک از چک را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم در مصاف با ادلان آکیف دارنده مدال برنز اروپا از کشور روسیه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدار مقابل رفیق حسین اف از کشور آذربایجان در حالی که تا ۳۰ ثانیه مانده به پایان رقابت پیش بود با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب استپان ماریانیان دارنده مدال طلای جهان از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. دلخانی در این گروه ابتدا باید با جین هوونگ جونگ از کره جنوبی کشتی بگیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دیدار رده بندی به مصاف اسلاویک گالستیان از ارمنستان خواهد رفت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصر پور در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر شریف کلیچ از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این حریف در دور بعد مقابل حریف ژاپنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر یک مقابل لوری لومادزه از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، کاویانی نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

گفتنی است قرعه کشی ۳ وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان بعد از ظهر امروز (شنبه) در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و طبق برنامه از فردا صبح حامد تاب، رامین طاهری و محمدهادی ساروی نمایندگان اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.