برکناری بولتون و چراغ سبز آمریکا به ایران، موضوعی بود که در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، ورامین و قم مطرح شد. مذاکره با آمریکا، سفر مقتدی صدر به ایران و حضور وی در بیت رهبری، حضور زنان در وزرشگاه‌ها و حذف نام شهدا از کوچه‌ها دیگر موضوعاتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها مطرح شد. 

ایران فریب چراغ سبز ترامپ را نمی خورد

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم درباره ارتباط با اروپا گفت: این روابط سالم و بی حاشیه نیست و ما تجربه های تلخی از رابطه با آنها داریم. در این سطح راه مذاکره را نبستیم اما نیاز به هوشمندی بیشتری در رابطه با اروپا داریم. دولت و مسئولان در گام هایی که در برگشت به ماقبل برجام برداشته اند، درست عمل کرده اند؛ اما کافی نیست. 

به نوشته ایسنا، رئیس حوزه های علمیه کشور، درباره ارتباط با آمریکا و متحدان نزدیک او نیز اظهار کرد: خواهش ملت ما از دولت و دستگاه دیپلماسی این است که با چشم بازتر  حرکت کنند و نگاهشان به سخن رهبری باشد. در این سطح ارتباط، هوشمندی ضرورت مضاعف دارد؛ چرا که ما تجربه ی برجام را داریم و مواجه با نقض عهد تاریخی زشت از ترامپ و آمریکا شده ایم. 

وی افزود: امروز بدترین تحریم ها را بر ما تحمیل کرده اند؛ تحریم هایی که به گمان آنان انقلاب و ایران را از پای درمی آورد، این امکان را نداشت و در همین ایام تحریم های سخت، جبهه مقاومت درخشید و جهانیان قدرت نظامی ما را در عرصه های مختلف، نظیر اسقاط پهباد آمریکایی دیدند.

اعرافی افزود: آمریکایی ها هم بدانند ایران نه فریب چراغ سبز ترامپ برای مذاکره را می خورد، نه مغلوب حیله های شیطانی آمریکا می شود؛ در دو سه دهه ی گذشته رؤسای جمهور آمریکا اقداماتی کردند و هرچه توانستند ضربه زدند؛ ولی هرگز به اهداف خود نرسیدند و بعد از این نیز نخواهند رسید. 

وی با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: سید مقاومت در لبنان گفت "ما با فرزند امام حسین علیه السلام و ولی فقیه زمان پیمان می بندیم که با او تا پایان کار خواهیم بود." ملت ایران نیز به تأسی از سید مقاومت می گوید ما با امام و رهبرمان تا ذلت استکبار خواهیم ماند و با تو ای رهبر بزرگ عالم اسلام تا محو اسرائیل خواهیم بود. 

سید حسن نصرالله گوش به فرمان رهبر انقلاب است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نیز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، عالم برای علف هرزه خلق نشده، علف‌های هرز می‌آیند، خشک می‌شوند و می‌روند، همانطور که می‌بینیم اسم و اثری از بنی‌امیه، هارون و دیگران باقی نمانده؛ عالم برای گل ها خلق شده و روز به روز عزاداری اباعبدالله رونق بیشتری خواهد گرفت.

بنا بر گزارش ایسنا، وی گفت: با انقلاب شکل گرفته در ایران، قدرت مقاومت در فلسطین بیشتر شده و اسلحه‌های مدرن که بتواند با صهیونیست‌ها مقابله کند، به وجود آمده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: سیدحسن نصرالله یک موشک زد و یک خودرو صهیونیستی را به درک واصل کرد و بعد از آن بیانیه داد که به اینجا مختوم نمی‌شود.

وی ادامه داد: صهیونیستی‌ها از جان خود می‌ترسند و سیدحسن نصرالله می‌داند که آنها می‌ترسند و این یکی از آثار انقلاب اسلامی است که شخصیتی در لبنان به وجود آمده که گوش به فرمان حضرت آیت الله خامنه‌ای است.

 

نام شهدا را به کوچه‌ها برگردانید و گرنه با خشم مردم آذربایجان مواجه خواهید شد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: یکی از نکاتی که کاندیداها باید رعایت کنند، تحمل افکار دیگران است. نماینده مجلس باید نسبت به افکار دیگران تحمل داشته باشد و گرنه این نماینده به درد نمی خورد.

آنگونه که مهر گزارش داده است، امام جمعه افزود: اخیرا مشاهده شده که اسامی شهدا را از کوچه ها، خیابان ها، موسسات، بانک ها و ورزشگاه ها برمی دارند و اسم شهید را بدون «شهید» می نویسند. من به آقای شهردار گفتم و گفتند حتما این موضوع را حل می‌کنند. ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است البته پروژه شهید زدایی چندین سال است شروع شده و مختص تبریز هم نیست.

وی اظهار داشت: در این مرحله اول تذکر می دهم که کسانی که نام شهید را از کوچه و خیابان و بانک ها و ورزشگاه ها و... برداشته اند، نام شهدا را برگردانند و گرنه با خشم مردم آذربایجان مواجه خواهند شد.

آل هاشم افزود: نیروهای مردمی طوماری در حمایت از اقدامات آیت الله رئیسی در برخورد با مفسدین اقتصادی امضا کرده اند، ما هم این ط‌ومار را امضا و حمایت خود را از ایت الله رئیسی اعلام می کنیم و امیدواریم این روش ادامه داشته باشد و با برخورد با مفسدین اقتصادی امید به جامعه برگردد.

وی به اخراج جان بولتون نیز اشاره داشت و گفت: این اخراج نشانه شکست سیاست های جنگ طلبانه امریکا است. جان بولتون عضو تند رو در آمریکا و فردی جنگ طلب بود و از زمان حضورش در شورای امنیت ملی به هیچ‌کدام از اهدافش نرسید و در ونزوئلا، افغانستان و کوبا شکست خورد.

وی افزود: بولتون گفته بود ایران چهلمین سال انقلاب را نخواهد دید اما خودش دومین سال حضوزش در کاخ سفید را ندید.

 

کاخ سفید آمریکا و کاخ بیکینگهام انگلیس بدهکار ملت ایران هستند

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با بیان اینکه مسئولان باید از خودشان بپرسند اگر بچه خودم نیز به اداره‌ای برود چه برخوردی با او می شود، افزود: مدیران باید بدانند که امروز شما رئیس هستید و دستت می رسد اما بچه مدیر امروز، فردا ممکن است پشت در اداره دیگر باشد از این رو  باید  امروز انصاف داشته باشند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مدیران باید ایثار و انصاف و محبت داشته باشند اما مردم نیز توجه کنند که گاهی اوقات حجم کار نیز خیلی زیاد است بالاخره آنها نیز انسان هستند و ممکن است خستگی در آنها ایجاد شود از این رو دو طرف ماجرا باید به موضوع انصاف توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  سینه زدن ها و گریه ها در مجلس امام حسین(ع) اثرهای خوبی داشت، گفت: چند مورد در هفته های اخیر شنیدم کسانی که اجاره نشین بودند و گفتند که مثلا بعضی از افراد که واسطه گری می کنند گفتند اجاره و پول پیش خانه ها را افزایش دهید اما جالب بود که صاحب خانه ها قبول نکرده اند و باید قدردان بود که قیمت را افزایش نداده اند.

به نوشته مهر، آیت الله دژکام ادامه داد: خانواده دانشجویی که دیگر پولی برای تحصیل ندارد باید مورد توجه قرار گیرند، باید آن مدیر مرکز آموزشی برای گرفتاران نیز فکر کند و راه حل ارائه دهد.

امام جمعه شیراز گفت: پاکبانان شهرداری از شرق تا غرب این شهر بزرگ بسیار زحمت کشیدند تا شهر برای عزاداری روز بعد آماده باشد. از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی که تلاش مضاعفی کردند و کار طاقت فرسایی انجام دادند تا امنیت مردم و نظم دهی در سطح شهر حین حرکت هیئت های عزاداری محقق شود تقدی می کنم ضمن اینکه روحانیت نیز در این ایام مطالب خوبی در جلسات  مطرح کردند.

وی گفت: دشمن بعضی وقت ها می خواهد مسائل حاشیه ای را بزرگ کند تا مسئله اصلی فراموش شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال از منابع ما خورده و برده اند، گفت: به عنوان نمونه الماس دریای نور در تاج ملکه انگلیس چه می کند؟

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه این موضوع نشان می دهد که اینها برده اند، افزود: اینها از کاخ باکینگهام تا کاخ سفید بدهکار ملت هستند، آجرهایی که روی هم گذاشته اند از امکانات ملت های اسلامی به خصوص ملت ایران بوده است.

امام جمعه شیراز الان انقلاب اسلامی آمد و دست های این ها را قطع کرده است و این کار، آنها را  ناراحت کرده، افزود:  همه ناراحتی آنان سر همین موضوع است، استکبار می خواهد ما را به جان هم بیاندازندو اصل تفرقه ایجاد کن و حکومت کن را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه های رسانه ای عجیبی دارند که خیلی زود مسائل را پخش می کنند، بیان کرد: اینکه یک دختری خودش را سوزانده است، در این خصوص اگر حقی داشته، باید داده شود، ما که داوری نمی کنیم و قاضی باید داوری کند اما اینکه در ایام عزاداری به مسئله اصلی کشور تبدیل شود، معلوم است عده ای دارند گول می خورند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مکرون که حیله بازی می کند و در کنار ترامپ به درد صفحات فکاهی روزنامه ها می خورند، می گویند چند میلیارد دلار صندوق مالی باز کنیم تا ایران معامله کند اما نمی گویند مشروط بر اینکه ایران بیاید برای موشک هایش معامله  کند و بعدش یه عده ای نیز می گویند مگر چه می شود؟

 

مشکل مردم حضور زنان در ورزشگاه‌ها است؟

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین در خصوص حضور  مقتدا صدر نیز اظهار داشت: حضور رهبر جریان صدر عراق در مراسم روضه خوانی رهبری و در کنار ایشان و انتشار تصاویر او در کنار سردار قاسم سلیمانی نیز پیام سیاسی خاصی را به دنیا داد که عراق نیز امروز در جبهه مقاومت در کنار ایران و رهبری قرار گرفته است و مدتی قبل هم سخنگوی انصارالله یمن خطاب به رهبری گفت؛ ولایت ما همان ولایت علوی است و پیوند خودشان با رهبر را به صراحت اعلام کردند که حضور بشار در ایران و مقامات حماس نیز بر این خبر تایید داشت.

به گزارش مهر، امام جمعه موقت ورامین گفت: اتفاقات مهمی که امروز در سطح جهان اسلام و شیعه می‌افتد بسیار مهم است، مواضع قاطع و انقلابی سید حسن نصرالله در مراسم عزاداری حسینی در لبنان حقیقتاً غرورآفرین بود این یعنی همان بصیرتی که اولیای الهی بر آن تاکید دارند ایشان با کمال صراحت اظهار کردند امروز هم خیمه ام حسینی و عمود خیمه امام خامنه‌ای است و مرکز و محور آن در ایران اسلامی می باشد و ما هرگز دست از او نمی کشیم آفرین بر این آگاهی و هوشیاری دینی و انقلابی و به جرأت می‌توان گفت امروز جمهوری اسلامی دوران اقتدار و عزت خود را طی می کند که البته این هنوز آغاز راه است و باید بر این قدرت ها افزوده شود.

محمودی با اشاره به برکناری جان بولتون نیز عنوان کرد: در این بین ترامپ جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار می‌کند و او از دشمنان کینه‌توز ایران و انقلاب اسلامی بود و تمام سیاست‌هایش با بن‌بست مواجه شد و حتی ترامپ دیوانه هم می فهمد که دیگر او به درد مسئولیت نمی‌خورد و این یعنی شکست آمریکا در برابر ایران لذا اینها از وجود نشانه‌های افول قدرت استکبار آمریکا است و سران آمریکا بخواهند یا نخواهند بپذیرند و نپذیرند دوران آنها سر رسیده است و زمان مرگ سیاست های استکباری آمریکا دیر نخواهد بود و تا آن زمان فریاد همیشگی ملت ایران مرگ بر آمریکا خواهد بود.

وی گفت: تا زمانی که سیاست های خصمانه آمریکا بر علیه ملت ایران باقی است هر کسی در هر مقامی و در هر لباسی از مذاکره با آمریکا دم بزند ملت ایران بر دهان او خواهند کوبید ثانیاً مردم از مسئولان و مدیران کشور انتظار دارند که فقط و فقط به مسائل داخل متمرکز باشند اقتدار ملی و رونق اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی از انتظارات جدی ملت ایران از مدیران است.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه فرافکنی و حاشیه پردازی از هیچ مسئولی پذیرفته نیست اظهار داشت: آیا مدیران کشور مشکلات این کشور را نمی بینند، آیا از وضعیت اقتصادی جامعه بی‌خبر هستند چرا با مذاکره را به فکر انحراف افکار عمومی هستند آیا مشکل امروز مردم و حضور زنان در ورزشگاه است؟ چطور برخی نمایندگان مجلس به خود اجازه می‌دهند تا آب در آسیاب دشمن بریزند.

 

خطبه های نماز جمعه سفارشی نیست

یحیی صالح نیا در خطبه های نماز جمعه کن با اشاره به سخنان  اخیر سید حسن نصرالله گفت: امروزه سید حسن نصراله یک بسیجی واقعی است و  ملت ایران و لبنان در هیچ شرایطی به اراده دشمن تن نمی‌دهند و اراده ملت ایران بزرگ‌تر از اراده دشمنان است با امید به خدا دل سختی‌ها را می‌شکافیم.

به نوشته مهر، امام جمعه کن گفت: نماز جمعه و خطبه هایش سفارشی نیست، مشاوره می گیریم ولی طبق سنّت نبوی و علوی خطبه و نماز می خوانیم، بعضی ها رسما تقاضا می نمایند آبرو ببرید، اما سیاست ما این است که در زمین دشمن بازی نکنیم و غالب مسائلی که مطرح نمی شود، به خاطر این است که سورژه تبلیغاتی به دشمن ندهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.