به گزارش روزنامه چینی پس از درخواست فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر تغییر محل برگزاری دیدار تیم ملی این کشور مقابل هنگ‌کنگ در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به ورزشگاهی بی‌طرف و به دلایل امنیتی، احتمال میزبانی هنگ‌کنگ از این دیدار در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

دولت هنگ‌کنگ ۲ هفته پیش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) امنیت برگزاری تمامی بازی‌های تیم ملی هنگ‌کنگ را در انتخابی جام جهانی قطر در ورزشگاه ۴۰ هزار نفره هنگ کنگ تضمین کرد و پاسخ دریافتی از سوی این ۲ نهاد نیز مثبت بود.

با این وجود، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز گزارش داد که فدراسیون فوتبال ایران با ذکر دلایل امنیتی ناشی از تنش سیاسی اخیر در هنگ کنگ، خواستار برگزاری بازی در زمینی بی‌طرف شده است.

«حمیرا اسدی» سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در این خصوص گفته است: این موضوع را به اطلاع فیفا رسانده‌ایم و درخواست ما در حال بررسی است.

آسوشیتدپرس علاوه بر این به نقل از رسانه‌های محلی ایران نوشته است که در صورت ادامه‌دار شدن تظاهرات در فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، سفر به این کشور به احتمال زیاد امکانپذیر نخواهد بود.

با این وجود، نه دولت هنگ‌کنگ و نه فدراسیون فوتبال آن هیچ برنامه‌ای برای تغییر ورزشگاه ندارند.

سرپرست ورزش هنگ‌کنگ که پیش‌تر امنیت ورزشگاه را تضمین کرده بود، گفته است که تا جایی که وی در جریان است دیدار مذکور در ورزشگاه تعیین شده برگزار خواهد شد.

وی در این خصوص اظهار داشت: هیچ اطلاعات تازه‌ای در این خصوص دریافت نکرده ایم و بازی همچنان در همین ورزشگاه برگزاری می‌شود؛ خیلی نگران آشوب در فرودگاه نیستیم و امنیت همه‌جانبه تیم میهمان را تضمین می‌کنیم.

«پل وودلند» مدیر ارشد اجرایی فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ گفته است که ای‌اف‌سی هفته گذشته پاسخ خود را اعلام کرده و گفته است که مانعی برای برگزاری بازی وجود ندارد اما این موضوع را دوباره مورد بازنگری قرار خواهد داد؛ فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ با تسلیم گزارش به‌روزرسانی شده ارزیابی خود از شرایط موجود به ای‌اف‌سی، بازنگری این نهاد را به تاخیر انداخته است.

فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ بلیت فروشی هر چهار دیدار خانگی خود را با قیمتی معادل ۱۸۰ دلار هنگ‌کنگ به ازار هر بلیت و با تخفیفی ۶۰۰ دلاری آغاز کرده است.

هنگ‌کنگ رقابت خود را در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دیدار خانگی پنجشنبه هفته جاری مقابل کامبوج آغاز و در ادامه سه‌شنبه هفته آینده به مصاف ایران خواهد رفت؛ در این گروه تیم‌های عراق و بحرین نیز حضور دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.