رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: سال گذشته برای نخستین‌بار صادرات ایران به عراق به مرز ۹ میلیارد دلار رسید که ۳ میلیارد دلار آن از طریق استان کرمانشاه انجام شده است.

کیوان کاشفی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی استان بابل عراق که در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد به رشد خیره کننده صادرات ایران به عراق طی سال گذشته اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین‌بار صادرات ایران به عراق به مرز ۹ میلیارد دلار رسید که ۳ میلیارد دلار آن از طریق استان کرمانشاه انجام شده است.

وی افزود: حفظ و افزایش این میزان از صادرات نیازمند رویکردهایی همچون برگزاری نشست‌های این‌چنینی است.

صادرات ایران و عراق از مرز ۹ میلیارد دلار در سال گذشت

کاشفی سرمایه‌گذاری مشترک، صادرات مواد اولیه و مونتاژ برخی کالاهای ایرانی در عراق را از جمله استراتژی‌های کشورمان برای گسترش صادرات به عراق عنوان کرد و تأکید کرد: باید از مرزهای مشترک طولانی ۲ کشور باهم بیشترین استفاده شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به عراق برای ایجاد سه مرکز تجاری مشترک بین ۲ کشور توافق شده؛ که یکی از آن‌ها در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع واردات از عراق با توجه به وجود ارزهای حاصل از صادرات کشورمان در آن کشور و و جود شرکت‌های متعدد عراقی، ادامه داد: باید مشکلات موجود در زمینه واردات از عراق رفع شود.

کاشفی با بیان اینکه ترانزیت بین ایران و عراق می‌تواند پنج برابر شود، افزود: امیدواریم با افزایش تعاملات ۲ کشور شاهد حذف ویزا برای تردد بین ایران و عراق باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، قابلیت گسترش توریسم درمانی و سفرهای تفریحی و زیارتی، ثروت‌ها و وسعت دو کشور را از ظرفیت‌های مهم گسترش روابط اقتصادی بین ایران و عراق دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.