سرهنگ محمد بخشنده درباره یکی از عملیات‌های انجام شده که طی آن ۳۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند اظهار کرد:‌ طی مدت گذشته اعتراض و انتقاداتی از سوی شهروندان تهرانی درباره حضور معتادان متجاهر در برخی اماکن و مناطق منطقه «یافت آباد» تهران به ویژه منطقه «باغ پنبه»، در حال بررسی بود که اطلاعات دریافتی در این زمینه پس از بررسی‌ها در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی محدوده‌های این محل قرار شد تا تیم‌های عملیاتی برای پاکسازی محله مذکور اقدام کنند گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در یک عملیات هماهنگ ماموران برای پاکسازی این محل اقداماتی را انجام دادند که طی آن ۳۰ تن از معتادان متجاهر منطقه بازداشت و پس از غربالگری به مرکز بازپروری مهر سروش، منتقل شدند.

وی در ادامه نیز از دستگیری یک زن قاچاقچی با 11 کیلوگرم هرویین خبر داد و گفت: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پایگاه چهارم این پلیس مشخص شد که یک زن به نام "مریلا" در محله "خاک سفید" تهران، مواد مخدر توزیع می‌کند بنابراین دستگیری این متهم نیز در دستور کار ماموارن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام و تحقیقات میدانی، مخفیگاه متهم شناسایی و مشخص شد که این زن ضمن نگهداری مواد مخدر اقدام به توزیع می کند گفت:‌با توجه به اینکه این مساله و تجمع معتادان موجب ایجاد احساس ناامنی و نارضایتی برای شهروندان شده بود نتیجه تحقیقات به سرعت در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و دستور بازداشت متهم صادر شد.

سرهنگ بخشنده با اشاره به حضور تیم‌های عملیاتی و پلیس‌های زن برای دستگیری این متهم در محل گفت: طی عملیات ضربتی این متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر «هرویین» کشف شد که به همراه پرونده و متهم در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت قرار گرفت.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر اعتراف کرد و پس از هماهنگی به دادسرا منتقل شد.

بر اساس دیگر اظهارات رئیس پلیس مبارزه با مواد مواد مخدر پایتخت کشف ۳۹ کیلوگرم تریاک از خودروی یک قاچاقچی یکی دیگر از اقداماتی بود که طی این سه عملیات انجام شد.

وی در این باره اظهار کرد:‌ در تحقیقات انجام شده از سوی ماموارن عملیات ویژه این پلیس، مشخص شد که یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر به تازگی قصد دارد مقداری مواد مخدر را به تهران منتقل کند.

سرهنگ بخشنده ادامه داد: با کنترل و رصد دقیق اطلاعاتی و گسترش چتر تحقیقاتی، مشخص شد که این متهم از شهرستان سیرجان، با یک دستگاه کامیون ۳۹ کیلوگرم تریاک را بارگیری کرده و در حال انتقال آن به تهران است؛ بنابراین بلافاصله جاده منتهی به شهر تهران تحت کنترل و نظارت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همزمان نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و دستور بازداشت متهم و بازرسی از خودروی وی صادر شد گفت: از سوی دیگر ماموران مبارزه با مواد مخدر پایتخت، خودروی این متهم را در شهرستان سیرجان شناسایی کردند. با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیرجان، خودروی این متهم در جاده متوقف و متهم به همراه راننده خودرو دستگیر شد.

به گفته وی در بازرسی از این خودرو ۳۹ کیلوگرم تریاک که در پوشش بار چوب جاسازی شده، کشف و به پرونده ضمیمه شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، در پایان اظهار کرد: متهم اصلی پرونده به پلیس مبارزه با موادمخدر سیرجان منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد. وی پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.