علی ربیعی سخنگوی دولت، در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه، درباره اقدام وزارت امور خارجه در تحریم بنیاد ضد ایرانی اف دی دی (بنیاد دفاع از دموکراسی) و واکنش دولت آمریکا به این اقدام ایران به خبرآنلاین گفت: از نظر ما تحریم اعمال شده از سوی ایران علیه این بنیاد، چیزی جز تحریم تروریسم اقتصادی و تلاش های آمریکا برای آسیب رساندن و به وحشت انداختن مردم و معیشت آنها نیست.

وی افزود: موسسه اف دی دی در حالی خود را یک موسسه حامی دفاع از دموکراسی معرفی می کند که تمام شواهد گویای آن است که مهم ترین پشتیبان تروریسم اقتصادی و مشورت دهنده به دولت آمریکا در این زمینه بوده است. به طور طبیعی در پی اقدام وزارت امور خارجه ایران، این موسسه و اعضای آن را به منزله حامیان تروریسم تلقی خواهیم کرد.

ربیعی گفت: اینکه دولت آمریکا ماجرا را بزرگ نمائی کرده و به دروغ تحریم ایران را نوعی تهدید فیزیکی اعضای این موسسه مطرح می کند دروغی مضحک است. ترور و تهدید فیزیکی سیاست هایی است که معمولا از سوی آمریکا و إسرائیل انجام شده است.

سخنگوی دولت گفت: باید مطمئن باشند که تحریم ایران در چارچوب قوانین داخلی مربوط به نهادهای خارجی و تحت مقررات بین المللی است و انصافا ترور فیزیکی و روانی شهروندان ایران کاری است که از سوی ایالات متحده در حال انجام است. این موسسه مشاوره های بسیاری را برای اعمال تحریم علیه ایران به سیاست گذاران ایالات متحده ارایه می کند که برای وزارت امور خارجه ما کاملا مسلم است و باز هم تاکید می کنم که طرح موضوع ترور فیزیکی بحثی اغراق آمیز است که نه در سیاست ها ، نه فکر و نه ایده ایرانی ها مطرح نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.