سرهنگ حمیدرضا قریشی،فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه های سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، اظهار کرد: بسیج در ۵ آذر سال جاری همان طوری که انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال گذشته به چهل سالگی رسید، چهل ساله می شود. زمانی که ما چهل ساله شدیم دیگر نباید مانند گذشته عمل کنیم بلکه باید  به شکل یک عنصر پخته عمل کنیم. باید از تکرار اشتباهات گذشته بپرهیزیم و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز نیاز به بازتعریف و بازیابی داریم. ما باید  به سمت ایجاد مودت، همدلی، هم افزایی و هم گرایی برای شکل گیری وحدت رویه و وحدت نظر برویم. همان طور که حضرت آقا اشاره کردند ما مراحل انقلاب را طی کردیم و نظام را تشکیل دادیم. امروز در مرحله دولت اسلامی هستیم و باید دولت اسلامی را محقق سازیم تا جامعه اسلامی شود و نهایتا تمدن اسلامی شکل بگیرد.

فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه های سپاه محمد رسول الله، افزود: ما در بحث شکل گیری تمدن اسلامی، هفته دولت را نامگذاری کردیم و در روز های این هفته به دنبال این هستیم که دولت اسلامی و کارمند طراز اسلامی به جامعه معرفی کنیم. ان شاءالله در هفته دولت صداو سیما جمهوری اسلامی و اتوبوس رانی و تاکسیرانی تبلیغات لازم را ارائه می دهند تا فضای جامعه برای شکل گیری یک گفتمان ملی در خصوص کارمند طراز اسلامی آماده شود.

قریشی در ادامه تاکید کرد: بنده به عنوان یک بسیجی از سخنان مقام معظم رهبری وام می گیرم که دو سال آخر این  دولت، باید دو سالی توام با پختگی و تجربه از گذشته باشد و خدمت رسانی به مردم سرلوحه کار دولت قرار گیرد. ما بسیجیان وزارتخانه ها و ادارات با حضرت آیت الله رئیسی پیمان می بندیم که در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی با ایشان هم رای و هم گام باشیم.

قریشی در ادامه افزود: برای اولین بار تمبری با عنوان تمبر وزرای شهید طراحی شده است و ان شاءالله در روز شنبه جشنواره ای برای گرامی داشت وزرای شهید برگزار می شود. ان شاءالله در راهپیمایی اربعین سال جاری نیز طرح نایب شهید برگزار می شود و افرادی که در راهپیمایی شرکت می کنند، می توانند نایب زیارت شهیدی باشند که در دولت جمهوی اسلامی خدمت کرده است. در نماز جمعه هفته آینده نیز ما از ۱۰ وزارت خانه دعوت کرده ایم تا در طرح میز خدمت حضور پیدا کنند. در ضلع غربی مصلی میز های خدمت شکل خواهد گرفت و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نفت، نهاد ریاست جمهوری، وزارت صنایع و معادن، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم و تحقیقات ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، کشور و وزارت اقتصاد و امور دارایی در هفته آینده میز خدمت را تشکیل می دهند. بازرسینی از بسیج ادارات و وزارتخانه ها به همراه مدیر کل و مسئول هر وزارت خانه در این طرح حضور خواهند یافت.

وی در ادامه با اشاره به یکی از خدماتی که در  طرح میز خدمت ارائه خواهد شد ، گفت: شما می توانید در هرکجا که زندگی می کنید ۵۰ متر از پشت بام خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهید و می توانید به کمک دولت در پشت بام خود برق تولید کنید و به مردم محل خود نیز کمک کنید. هرماه نیز مبلغ قابل توجهی حدود ۲۰ برابر یارانه به هریک از اعضای ساختمان از طرف وزارت نیرو داده می شود.  یک فعالیت مناسب هم از لحاظ سیاسی و هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ دفاعی و امنیتی خواهد بود. اگر مانند کاراکاس و ونزوئلا نیروگاه کشور را بزنند ما در شهر ها خود برق تولید می کنیم و به صورت غیر متمرکز این منبع حیاتی تولید می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.