سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از چند طرح خدماتی در حاشیه شهر مشهد، که استاندار خراسان رضوی و  رییس شورای اسلامی و شهردار مشهد نیز حضور داشتند اظهار کرد: جنگ و صلح در شرایط کنونی با هم مخلوط شده اما ما حساسیت های این جنگ را درک می کنیم.

وی ادامه داد: در جبهه نظامی و در اشکال مختلف جنگ نیابتی، عملیات روانی، جنگ های  اطلاعاتی و ارعاب نظامی درگیر هستیم که گاهی اخباری از این تقابل منتشر می‌شود اما سناریوهای دشمن برای ما بسیار گسترده‌تر از ارعاب نظامی و فضاسازی‌های اطلاعاتی است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه "در راستای اجرای رسالت و مسؤولیت خود هرجا تهدیدی وجود داشته باشد حضور داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم قبل از شکل‌گیری هر تهدیدی آن را خنثی کنیم، به همین جهت معمولا سپاه را با امنیت می‌شناسند" گفت: جنگ اقتصادی جز لاینفک سیاست‌های امروز دشمنان ماست و نقشه آنها تخریب شرایط اقتصادی کشور و در رویای خودشان فلج کردن اقتصاد ایران است.

وی گفت: درگیر کردن مردم با مشکلات معیشتی و قرار دادن آنان در برابر نظام سیاست بسیار جدی و مرموزانه امروز دشمنان است.

سردار سلامی افزود: باید آرایش اقتصادی و فضای کسب و کار و معیشت جامعه را بر اساس این سناریوی خطرناک ترتیب دهیم و برای ما این موضوع به عنوان میدان مرکزی مبارزه  و نبرد محسوب می شود.

وی اضافه کرد: افزود: به همین دلیل است که هرجا نمادی از رفع محرومیت و استضعاف دیده شود، حضور داریم و از تلاش‌ها برای رفع محرومیت حمایت می‌کنیم. امروز زمانی است که باید با قلب‌هایمان، جامعه را  اداره و حمایت کنیم.

فرمانده کل سپاه، نظام اداره کشور را نیازمند یک جهاد همگانی دانست و گفت: همه سرزمین ما میدان دفاع است، اگر در دفاع مقدس حضور بخشی از جامعه در جبهه ها کفایت می کرد، امروز همه جامعه باید در این جهاد اقتصادی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی که در افق رهبری معظم در اقتصاد مقاومتی تجلی و مفهوم یافته عرصه اصلی جهاد ما مقابل دشمن است، تاکید کرد: هر تلاشی که برای رفع فقر  و محرومیت صورت می گیرد مثل یک عملیات پیروزمند  در دوران دفاع مقدس است.

 

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه هر تلاشی که دشمن را از ما دور می‌سازد شریف، مقدس و وظیفه ساز است، خاطر نشان کرد: سال‌هاست ساماندهی منطقه پیرامونی مشهد از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است و چون مشهد نقطه کانونی همه دل‌های مشتاق و قلب‌های محب اهل بیت(ع) است، زائران و مجاورانش باید از روح و رایحه شخصیت و شان حرم مطهر رضوی بهره گیرند و زیبایی های معنوی آن حرم منور را درک کنند؛ این در حالی است که دیدن برخی تصاویر در این شهر قابل قبول نیست و باید این قواعد تغییر کند.

سرلشکر سلامی افزود: انقلاب ما انقلاب مستضعفان و عدالت است و هر تلاشی برای تحکیم و تعقیب مفهوم عدالت باشد قابل تقدیر است و ما هم بعنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سالها است بر اساس منویات و توصیه های رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در منطقه پیرامونی مشهد مسوولیت هایی پیش بینی کرده‌ایم و در یک هم افزایی و همکاری با سایر دستگاهها و نهادها از جمله استانداری و شهرداری با سرعت در صدد ایجاد تغییرات هستیم.

وی تصریح کرد: سپاه در کنار مردم است تا به فضل الهی همه مسایل و نیازها را مرتفع سازد؛ مشکلات هر چند هم بزرگ باشند، برابر این اراده کوچک هستند و بی تردید بر آنها غلبه خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندیهای ملت ایران گفت: بسیار قدرتمند و صاحب منزلت جهانی هستیم و قدرت های بزرگ این قدرت را به رسمیت شناخته اند و این اعتبار بین المللی خدشه ناپذیر و واقعیت انکار ناپذیر عصر حاضر است &#۳۹;وقتی این قدرت را در تحریم ساخته ایم بدیهی است مسایل پیرامونی بسیار کوچک و ناچیز هستند و انشاالله حاشیه را به متن پیوند خواهیم زد.

 در این مراسم همزمان با افتتاح مجموعه آبی چند منظوره گلشن در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد ۱۲ طرح فضای سبز نیز در مناطق مختلف این شهر به بهره برداری رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.