به گزارش العالم، ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا که خود حامیان و دزدی دریایی انگلیس در ماجرای ربوده شدن کشتی حامل نفت ایران بودند از انجام رزمایش مشترک دریایی با نیروهای ویژه ارتش آمریکا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این رزمایش مشترک عملیات شبیه سازی شده بازپس‌گیری کشتی های ربوده شده در دریا اجرا شد.

این رزمایش در حالی چهارشنبه گذشته برگزار شد که تنش بین ایران و آمریکا به واسطه فشارهای دولت دونالد ترامپ بیشتر شده و این کشور در پی تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که این رزمایش به هدف بازپس گیری و کنترل کشتی ربوده شده و بیرون آوردن نیروهای خودی از خاک دشمن بود. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که این رزمایش ارتباطی به حوادث کنونی در منطقه نداشته و جزو برنامه‌های آموزشی سالیانه بوده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی چندی قبل از پیوستن به بخش اطلاعاتی ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس خبر داد و گفت که این اقدام در راستای توسعه روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست پشت درهای بسته با کمیته جنگ و امور خارجی کنست گفت که اسرائیل قصد دارد در بخش اطلاعاتی و دیگر بخش‌ها به ماموریت امنیت دریایی در خلیج فارس بپیوندد.

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش اعلام کرد و تنها برخی متحدان نزدیک این کشور از جمله انگلیس تمایل خود برای شرکت در این ماموریت را اعلام کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.