بعیدی نژاد در پیامی توییتری نوشت: از روز پنجشنبه که حکم رفع توقیف نفتکش صادر شد تلاش شبانه روزی برای انجام رویه های بندری و استقرار تیم کامل خدمه کشتی در جریان است. تماس ها با شرکت هماهنگ کننده لحظه به لحظه است. با ورود دوتیم مهندسی متخصص از مسیرهای متفاوت به جبل الطارق، انتظار می رود کشتی امشب حرکت نماید.

به نوشته سفیر ایران در لندن، دادگاه جبل الطارق رسما درخواست آمریکا برای توقیف و یا تحمیل اقدامات محدودکننده علیه نفتکش حامل نفت ایران را مردود اعلام کرد.

دادگاه اعلام کرد که درخواست آمریکا بر اساس مقررات تحریم یکجانبه ی آمریکا صورت گرفته و در حوزه اتحادیه اروپا قابلیت اجرایی ندارد.

بعیدی نژاد درباره تغییر نام نفتکش ایرانی متوقف در جبل الطارق نوشت: بر اساس گواهینامه ثبت جدید نفتکش حامل نفت ایران که نزد ما موجود است، تاریخ ثبت این نفتکش با نام جدید خود یعنی آدریان دریا، روز ۲۴ تیرماه امسال مطابق با ۱۵ ژوئیه می باشد که بیش از یک ماه از آن می گذرد.

بعیدی نژاد افزود: با تصمیم به قرار گرفتن نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران انجام گیرد. طبعا با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد. تاکید می گردد که این کشتی تحت هیچ گونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.