علی بهرمند در رابطه با وضعیت بازار شیرینی در شب عید غدیر خم گفت: با توجه به نیاز مشتری و تجربه سالهای گذشته، تمامی واحدهای صنفی آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مناسبت عید غدیر خم را دارند و بازار با کمبود محصول و مواد اولیه مورد نیاز تولید روبرو نیست.

رئیس اتحادیه شیرینی ادامه داد: در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی به صورت رسمی از سوی اتحادیه لحاظ نشده و افزایش قیمت از سوی واحدهای صنفی مورد تائید اتحادیه نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده از سوی وزارت صنعت کمبودی در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مواد اولیه تولید شیرینی در کشور وجود دارد و اعضا به صورت آزاد از بازار خریداری می‌کنند اما نکته قابل توجه آن است که قیمت محصولات مصرفی نسبت به سال گذشته، با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

بهرمند گفت: اتحادیه با همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی رصد و پایش دقیق بازار را در کنار نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی انجام می‌دهد و این نظارتها که شامل بررسی فرآیند تولید و قیمت‌گذاری می‌شود را در ایام خاص همچون اعیاد، تشدید می‌کند.

رئیس اتحادیه شیرینی یکی از بزرگترین معضلات صنف و مصرف‌کننده را حضور افراد غیر حرفه‌ای و بدون توجه به موارد بهداشتی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: نمی‌توان منکر پیشرفت تکنولوژی شد و باید خود را با پیشرفت علم و فناوری، ارتقاء داد اما نباید نظارت و رعایت موارد بهداشتی و قانونی را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: فعالیت برخی افراد در فضای مجازی بدون رصد، پایش و نظارت بهداشتی و صنفی بوده که این موضوع در نهایت آثار مخرب برای مصرف‌کننده نهایی دارد.

بررسی میدانی ایسنا از بازار شیرینی حکایت از آن دارد که در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شیرینی پنیری به طور میانگین ۳۶ هزار تومان، شیرینی فنجانی مغزدار و کاسه‌ای میوه‌ای  ۳۸ هزار، کیک صبحانه ۲۸ هزار، کیک رولت اتریشی، کشمشی و مافین  ۳۲ هزار،   شیرینی کره‌ای و باقلوا ۳۵ هزار، پای میوه و تر مارسبانی ۳۲ هزار، دونات و شیرینی کشمشی ۲۸ هزار، کیک یزدی ۲۱ هزار، دانمارکی ۲۸ هزار، انواع آلمانی و ویفر شکلاتی ۳۲ هزار، پادرازی و برنجی ۲۵ هزار، زبان ۲۸ هزار، تر مخصوص و رولت ۳۵ هزار تومان، کیک فوندانت ۷۰ هزار، کیک سفارشی و فیگوری ۵۵ هزار، کیک یخچالی ۵۰ هزار، رولت مکزیکی ۴۵ هزار و ژله بستنی ۳۵ هزار تومان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.