محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۷ مرداد ماه) کمیسیون متبوع خود به حضور وزیر اقتصاد و دارایی و  معاونین وی اشاره کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال نادر قاضی پور درباره علت عدم تادیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود، افزود: براساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر اقتصاد و دارایی بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۶ حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است.

پرداخت ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی در سال گذشته

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است بدهی به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، اظهار کرد: براساس گفته‌های آقای دژپسند در سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه در ۳ سال گذشته حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده اما حجم بدهی‌های دولت به این سازمان در پایان سال ۹۶ حدود ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است که سالانه نیز حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به این مبلغ افزوده می‌شود، انتظار می‌رود دولت تلاش و اهتمام بیشتری برای پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره سوال نماینده ارومیه بیان کرد: محورهای متعدد سوال آقای قاضی پور از جمله اینکه چرا دولت مطابق با قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸ بدهی سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نمی‌کند؟چرا دولت بیمه رانندگان را پرداخت نمی‌کند؟چرا دولت سهم کارکنان و کارفرمایان خود را نمی‌پردازد؟ در جلسه امروز بررسی شد.

خدابخشی تصریح کرد: در نهایت آقای قاضی‌پور تصمیم‌گیری درباره نتیجه سوال را به کمیسیون برنامه، بودجه و مجاسبات واگذار کرد.

تعداد یارانه‌بگیران سالانه افزایش پیدا می‌کند، این رقم در اسفند ۹۶ حدود ۷۶ میلیون و ۷۱۶ هزار نفر و در اسفند ۹۷حدود ۷۷ میلیون و ۸۷۷ هزار نفر شده است

وی با بیان اینکه احمد همتی نیز وزیر اقتصاد و دارایی را درباره عدم اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها مورد سوال قرار داد، ادامه داد: به زعم نماینده مردم سمنان دولت می‌توانست قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح و از محل آن، به خانواده‌های کم درآمد یارانه پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، توجه به دهک‌های کم درآمد جامعه است، بیان کرد: براساس گزارش ارائه شده در جلسه امروز، تعداد یارانه‌بگیران سالانه افزایش پیدا می‌کند، این رقم در اسفند ۹۶ حدود ۷۶ میلیون و ۷۱۶ هزار نفر و در اسفند ۹۷حدود ۷۷ میلیون و ۸۷۷ هزار نفر شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سهم بهداشت از قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل محقق نشده است، گفت: مقرر شد؛ این سوال در جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر اقتصاد و دارایی بررسی و نتیجه سوال با نظر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مشخص شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.