نگهداری مواد اشتعالزا در خودرو در هر زمان و شرایطی یکی از خطرناک ترین و مرگبارترین کارهایی است که هر فردی می تواند در طول عمر خود آن را انجام دهد و از این رو امروز خبرگزاری میزان قصد دارد تا شما را با خطرات این کار بیشتر آشنا کند.

خطرات نگهداری مواد اشتعالزا در خودرو

دمای داخل خودرو در روز‌های گرم سال بویژه تابستان و با توجه به قرارگیری در زیر نور خورشید نسبت به محیط خارج آن افزایش پیدا می‌کند.

از این رو قرار دادن مواد و مایعات اشتعالزا همانند؛ اسپری، خوشبوکننده یا بطری‌های شیشه‌ای، ظروف حاوی بنزین و فندک گاز در داخل خودرو و در معرض نور خورشید، منجر به آتش‌سوزی وسیله‌نقلیه می‌شود.

توجه با این نکته ضروری است که؛ نگهداری بنزین در داخل خودرو خطرات جبران ناپذیری در پی دارد و در صورت قرار گرفتن خودرو در معرض آفتاب و حرارت بالا احتمال حریق افزایش می‌یابد.

نگهداری ظروف حاوی بنزین و فندک گاز در تمام ایام سال مخصوصاً روز‌های گرم داخل خودرو توصیه نمی‌شود، زیرا در فصل تابستان احتمال دارد که بنزین نگهداری شده داخل ظروف با بالا رفتن دما و افزایش جنبش مولکولی دچار انفجار شود.

آیا پرشدن بیش از حد بانک بنزین در روز‌های گرم سال منجر به حادثه می‌شود؟

باید بدانید که؛ در مجاورت باک‌های بنزین خودرو، سوپاپ اطمینان و منفذی وجود دارد که گاز‌ها از آن تخلیه می‌شود، از این رو در صورت پر بودن باک خودرو، با به حرکت درآمدن وسیله‌نقلیه، گاز‌های اضافه از منفذ تخلیه می‌شود.

لازم به ذکر است؛ تاکنون موردی مبنی اینکه خودرو به دلیل پربودن باک دچار حریق شود، مشاهده نشده است و از طرفی نباید باک خودسرانه توسط راننده دچار تغییراتی از جمله تک‌سوز، دوگانه‌سوز، اضافه شدن مخزن گاز شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.