«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: آرام کردن سطح تنش‌ها همچنان در اولویت نخست سفارت و بریتانیا باقی می‌ماند.

وی با ارجاع توییت خود به گزارشی که در وبگاه رسمی دولت انگلیس منتشر شده است، اظهار داشت: در این لینک نمونه‌ای از تلاش‌های دولت بریتانیا تا به امروز جهت کاهش تنش‌های خلیج فارس قابل ملاحظهاست.

به گزارش ایرنا، نیروی دریایی ارتش انگلیس روز ۱۳ تیر ماه به درخواست مقام‌های حکومت محلی جبل الطارق که تحت الحمایه دولت انگلیس است، نفتکش حامل نفت ایران را در حین عبور از تنگه جبل الطارق توقیف کرد. در حالی که جمهوری اسلامی ایران این اقدام انگلیس را خلاف قوانین بین‌المللی و مصداق راهزنی دریایی دانسته، دولت انگلیس این اقدام را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه عنوان کرده و مدعی شده است که این نفتکش درصدد ارسال محموله نفتی خود به سوریه بوده است که مقامات ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.  

همچنین در تاریخ ۲۸ تیر ماه، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توقیف کرد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.