«جرمی هانت» که موفق نشد در انتخابات درونی حزب محافظه کار، کرسی نخست وزیری انگلیس را تصاحب کند روز جمعه با انتشار پیامی در توییتر، تلاش های خارج از عرف برای آزادی زاغری که به جرم تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران در زندان به سر می‌برد، را وظیفه خود خواند.

او که موفق نشد در کابینه جدید پست دیگری کسب کند مدعی شد که به تلاش برای آزادی این محکوم امنیتی در کسوت نماینده پارلمان ادامه می دهد.

هانت کسی بود که بارها در سخنان ادعایی خود ایران را به گروگان گیری شهروندان دو تابعیتی متهم می کرد. او اسفند ماه گذشته در اقدامی غیر معمول به زاغری حمایت دیپلماتیک اعطا کرد تا به گفته خود «از طریق تبدیل این پرونده به یک مساله رسمی فیمابین دولت‌های دو کشور، زمینه آزادی وی را فراهم کند».

وزیر امور خارجه سابق انگلیس که شکست سنگینی را مقابل «بوریس جانسون» متحمل شد، در هفته های پایانی انتخابات تلاش کرد تا با کارت سوخته زاغری و حمایت از تحصن شوهر انگلیسی او در مقابل سفارت ایران، نظر افکار عمومی را جلب کند.

هانت فراموش کرده بود که قبل از وی بوریس جانسون نیز سعی کرد تا با این کارت بازی کرده و برای خود جایگاهی کسب کند، اما موفق به این کار نشد و در نهایت مجبور به پذیرش این موضوع شد که این یک پرونده قضائی و حقوقی است و باید منطبق با روند قضائی در ایران مسیر آن طی شود

زاغری که از سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام بازداشت و به پنج سال زندان محکوم‌شده، اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

وی هنگام بازداشت به‌عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.