حمیدی بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلیس در توییتی نوشت: آقای بوریس جانسون نخست وزیر جدید ظاهرا تنها نخست وزیر انگلستان در ۴۰ سال گذشته است که این فرصت را داشته که از جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و مستقیما با مسئولین ارشد ایران گفتگو نماید. امیدواریم این تجربه، به ایشان کمک نماید که انگلیس فوری سیاست کاهش تنش و بهبود روابط را پیگیری کند.

در پی اعلام استعفای ترزا می‌از سمت نخست وزیری بریتانیا که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد، حزب محافظه‌کار بریتانیا که پیروز انتخابات پیشین در پارلمان بود امروز از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رای گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انتخاب شد.

در رای گیری از اعضای حزب محافظه‌کار، ۹۲۱۵۳ عضو به جانسون و ۴۶۶۵۶ نفر هم به جرمی هانت رای دادند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: «توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط دولت ترزا می‌و به فرمان ایالات متحده، به زبان ساده و روشن، دزدی دریایی است. نخست‌وزیر شدن همتای سابقم بوریس جانسون را تبریک می‌گویم. ایران به دنبال تقابل نیست. ولی ما در خلیج فارس، ۱۵۰۰ مایل ساحل داریم. این آب‌های ما است و از آن محافظت خواهیم کرد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.