سید علی نقی سید خاموشی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم ایران توسط انگلیس و مصادره اموال ایران توسط این کشور به دنبال توقیف کشتی انگلیسی از سوی ایران اظهار کرد: تحریم ایران توسط انگلیس گرچه بر روند صادرات و واردات کشورمان بی تاثیر نیست ولی در مجموع چنین موضوعی نمی‌تواند بر صادرات و ورادات کشور ما تاثیر چندان زیادی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس در واکنش به مصادره اموال ایران توسط انگلیس نیز خاطرنشان کرد: تا جاییکه من اطلاع دارم، ایران در کشور انگلیس اموالی ندارد که دولت این کشور بخواهد آن را مصادره کند.

روزنامه «تلگراف» در نسخه امروز خود (یکشنبه) گزارش داد که «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا قرار است در جلسه‌ای که پس‌فردا با پارلمان این کشور دارد، طرحی برای مصادره اموال و دارایی‌های ایران در انگلیس مطرح کند. بر اساس اعلام این روزنامه، طرح احتمالی مصادره اموال و دارایی‌های ایران در بریتانیا، برای تلافی توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی در خلیج فارس است.

۱۳ تیر ماه دولت محلی جبل‌الطارق اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. همچنین روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه ۲۸ تیر ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) این نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.