به نوشته ژورنال دو مونترال، تنش میان ایران و آمریکا به شدت رو به افزایش است. کارشناسان و تحلیلگران سیاسی پیش بینی های جداگانه ای درباره آینده رویارویی میان تهران و واشنگتن می کنند.

این روزنامه افزود: تنش ها میان ایران و آمریکا از زمانی آغاز شد که آمریکا از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران خارج شد. پس از آن آمریکا بر متحدان خود فشار آورد تا مانع از تجارت آنها با ایران شود. از یک ماه پیش تنش ها به شدت تشدید شد.  در ۲۰ ژوئن(۳۰خرداد)  ایران یک پهپاد آمریکایی را هدف قرار داد. انگلیسی ها چهارم ژوئیه (۱۳تیر) در جبل الطارق یک نفتکش ایرانی را که مظنون به قاچاق نفت به سوریه بود، توقیف کردند. ایران هفتم ژوئیه (۱۶تیر) تلاش کرد راه را بر روی کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز ببندد. ایران ۱۴ ژوئیه (۲۳تیر) یک نفتکش را به اتهام قاچاق سوخت توقیف کرد. در نهایت نیز روز پنجشنبه ارتش آمریکا پهپادی را سرنگون کرد که به ناوهایش نزدیک شده بود. ایران این اطلاعات را رد کرد.

توقیف یک نفتکش انگلیسی در روز جمعه بیش از پیش به تنش ها دامن زد.

این همه تنش آفرینی در منطقه ای ایجاد شده است که شاهراه ترانزیت حدود یک سوم نفت جهان است و این موضوع بر نگرانی های بین المللی افزوده است.

این روزنامه مدعی است:‌ مقامات ایران یقیناً جنگ نمی خواهند. ممکن است آنها به دنبال افزایش بهای نفت باشند تا هزینه ناشی از تحریم های اعمال شده برای صنایع نفتی ایران را جبران کنند. با این حال بسیاری مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  برای پیروز شدن دوباره در انتخابات، اسرائیل برای پایان دادن به جمهوری اسلامی، ترکیه برای بهبود روابطش با آمریکا و عربستان سعودی هم برای نابودی دشمنی دیرینه از جنگ با ایران نفع می برند.

ژورنال دو مونترال افزود؛ دست کم تا زمانی که ایران به قدرت هسته ای دست نیافته است، پیروز این جنگ احتمالی، آمریکا و متحدانش خواهند بود اما با این حال تهران نیز در این اقدام نظامی احتمالی دست بسته نیست و می تواند منافع آمریکا و متحدانش در اروپا و منطقه خاورمیانه حمله کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.