ترامپ در توئیترش نوشت: معتقد نیستم که این چهار نماینده زن کنگره قادر به دوست داشتن کشور ما باشند.

وی در ادامه این توئیت افزود: آنها باید از آمریکا (و اسرائیل) به خاطر سخنان (نفرت انگیز) وحشتناکی که گفته اند، عذرخواهی کنند. آنها حزب دموکرات را نابود می کنند، اما افرادی ضعیف و نامطمئن هستند که هرگز نمی توانند کشور بزرگ ما را از بین ببرند.

ترامپ در این توئیت به «الکساندر اوکازیو کورتز»، «ایلهان عمر»،» رشیده طلیب» و «آیانا پرسلی» اشاره داشت.

وی پیشتر در توئیتی از این نمایندگان خواست به کشورهای خود بازگردند، درخواستی که جنجال زیادی به پا کرد و واکنش های بسیاری به همراه داشت.

به غیر از عمر، سه نماینده دیگر متولد آمریکا هستند. عمر در سومالی به دنیا آمده و شهروند آمریکاست.

ترامپ در یکی از توئیت های اولیه خود در مورد این زنان نوشت: جالب است می‌بینم زنان «پیشرو» حزب دموکرات در کنگره، اصالتاً از کشورهایی دیگر آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه تام و تمام و بدترین، فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین‌ها در سراسر دنیا هستند (البته اگر اصلاً حکومت فعالی داشته باشند). آنها اینک با صدای بلند و خباثت‌آلود به مردم ایالات متحده، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ملت روی زمین می‌گویند که کشورمان چگونه باید اداره شود. آنها چرا برنمی‌گردند تا به بازسازی مکان های کاملاً ورشکسته و جنایت‌آلودی که از آنجا آمده‌اند، کمک کنند.

لحن توهین آمیز ترامپ نسبت به نمایندگان زن کنگره به مذاق مقام های کشورهای مختلف خوش نیامد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از دیدگاه های ترامپ در مورد چهار نماینده زن کنگره انتقاد کرد و گفت که این نقطه نظرات، مغایر با چیزی است که وی «قدرت آمریکا» تلقی می کند.

وی در یک کنفرانس خبری افزود: افرادی با تابعیت های مختلف به قدرت مردم آمریکا کمک کرده اند، از این رو این سخنان و اظهارنظرها (ی ترامپ) با برداشت من از قدرت آمریکا، بسیار مغایر است.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس نیز حملات لفظی ترامپ و هوادارانش به این نمایندگان را کاملاً توهین آمیز و عمیقاً نگران کننده خواند و گفت که این سخنان و شعار هواداران رئیس جمهوری آمریکا، در انگلیس هیچ جایگاهی ندارد.

همچنین «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به توئیت های نژادپرستانه ترامپ واکنش نشان داد و لحن رئیس جمهوری آمریکا را غیرقابل قبول خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.