به نظر می‌رسد که رسوایی بزرگترین غول هواپیماسازی جهان، بوئینگ، تمامی ندارد و علاوه بر اینکه قرار نیست به این زودی به خطوط هوایی ایرلاین‌های جهان بازگردد، بلکه هر از گاهی تحقیقات و بررسی‌های جدید از مشکلات متعددی که در سیستم‌های مختلف آن وجود داشته، پرده برداری می‌کند.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده حاکیست که صدها فروند از هواپیماهای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس به احتمال زیاد در سیستم و قطعات به کار رفته در قسمت‌های مختلف بخصوص بال هواپیما با مشکل مواجه بوده و این قطعات احتمالاً از ابتدا معیوب بوده است.

این قطعات معیوب، پنل‌های متحرکی هستند که در سیستم بال هواپیما به کار رفته‌اند و انتظار می‌رود در بالغ بر ۱۷۹ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس با مشکل مواجه شده است.

طبق گزارش فایننشال تایمز، یک سال گذشته برای شرکت هواپیماسازی بوئینگ مدت بسیار سخت و طاقت فرسایی بوده چراکه دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در همین بازه زمانی کوتاه به علت نامعلومی تنها چند دقیقه بعد از برخاستن از زمین سقوط کرده و موجب کشته و ناپدید شدن تمامی مسافران و خدمه پروازی در آن شد. همین امر باعث شد که بلافاصله تمامی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان فعالیت و پرواز این نوع خاص از هواپیما را تا اطلاع ثانوی در تمامی خطوط هوایی خود لغو و متوقف اعلام کنند. این مساله به شدت بر روی سهام شرکت بوئینگ تأثیر منفی داشت و آن را به شدت با روند کاهشی مواجه کرد.

این مدل هواپیما بعد از دومین سقوط، دیگر مجوز پرواز و بازگشت به خطوط هوایی را کسب نکرد و در تمام کشورهای جهان زمین‌گیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.