به گزارش خبرگزاری انگلیسی پرس آسوسیشن، وی در یک کنفرانس خبری گفت: افرادی با تابعیت های مختلف به قدرت مردم آمریکا کمک کرده اند، از این رو این سخنان و اظهارنظرها (ی ترامپ) با برداشت من از قدرت آمریکا، بسیار مغایر است.

مرکل ضمن فاصله گرفتن از دیدگاه ترامپ در مورد نمایندگان زن کنگره آمریکا افزود: با سه نماینده زنی که مورد حمله لفظی قرار گرفته اند، احساس همبستگی می کنم.

رئیس جمهوری آمریکا در توییت ها و سخنانی «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «ایلهان عمر»، «آیانا پریسلی» و «رشیده طلیب» نمایندگان زن رنگین‌پوست کنگره آمریکا را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که این افراد اگر آمریکا را دوست ندارند، به کشورهای خود بازگردند.

ایلهان عمر در سومالی به دنیا آمده و شهروند آمریکاست، اما سه نماینده دیگر متولد آمریکا هستند. این چهار نماینده به شدت نسبت به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا در قبال مهاجران و پناهجویان معترض هستند.

ترامپ در یکی از توییت های خود این طور نوشت: جالب است می‌بینم زنان «پیشرو» حزب دمکرات در کنگره، اصالتاً از کشورهایی دیگر آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه تام و تمام و بدترین، فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین‌ها در سراسر دنیا هستند (البته اگر اصلاً حکومت فعالی داشته باشند). آنها اینک با صدای بلند و خباثت‌آلود به مردم ایالات متحده، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ملت روی زمین می‌گویند که کشورمان چگونه باید اداره شود. آنها چرا برنمی‌گردند تا به بازسازی مکان های کاملاً ورشکسته و جنایت‌آلودی که از آنجا آمده‌اند، کمک کنند.

صدراعظم آلمان که موافق سرسخت رویکرد چند جانبه به موضوعات بین المللی است و در سال ۲۰۱۵ از موج آوارگان و مهاجران به اروپا به گرمی استقبال کرد، از روابط سرد و غیرصمیمانه ای با ترامپ برخوردار است.

به نظر می رسد لحن توهین آمیز ترامپ نسبت به نمایندگان زن کنگره به مذاق مقام های کشورهای دیگر نیز خوش نیامده است، به طوری که «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس حملات لفظی ترامپ و هوادارانش به این نمایندگان را کاملاً توهین آمیز و عمیقاً نگران کننده خوانده است. وی گفته است که این سخنان و شعار هواداران رئیس جمهوری آمریکا، در انگلیس هیچ جایگاهی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.