به گزارش روز جمعه خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، عمر در میان جمعیتی که از وی در فرودگاه بین المللی «مینیاپلیس - سنت پل» همچون قهرمانی ملی استقبال می کردند، افزود: قرار است ما برای این رئیس جمهوری همچنان یک کابوس باشیم، زیرا سیاست های وی، کابوسی برای ماست؛ اما عقب نشینی نمی کنیم و نمی هراسیم.  

ترامپ این نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا را مورد حملات لفظی قرار داده است و طرفداران رئیس جمهوری نیز علیه این نماینده رنگین‌پوست شعار داده اند.

هواداران ترامپ در تجمعی انتخاباتی در شهر «گرین ویل» ایالت کارولینای شمالی که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، علیه ایلهان عمر شعار دادند: «وی را [به کشورش] باز گردانید. »

حملات ترامپ به نمایندگان زن کنگره آمریکا از هفته گذشته آغاز شد زمانی که وی در توییتی نوشت: جالب است می‌بینم زنان «ترقی خواه» حزب دمکرات در کنگره اصالتاً از کشورهایی دیگر آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه تام و تمام، بدترین، فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین‌ها در سراسر دنیا هستند (البته اگر اصلاً یک حکومت در حال فعالیت داشته باشند). آنها اینک با صدای بلند و خباثت‌آلود به مردم ایالات متحده، بزرگترین و قدرتمندترین ملت روی زمین می‌گویند که کشورمان چگونه باید اداره شود. آنها چرا برنمی‌گردند تا به بازسازی جاهای کاملاً ورشکسته و جنایت‌آلودی که از آنجا آمده‌اند، کمک کنند.

خطاب سخن ترامپ در این توییت، «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «ایلهان عمر»، «آیانا پریسلی» و «رشیده طلیب» نمایندگان زن رنگین‌پوست آمریکا بودند. ایلهان عمر در سومالی به دنیا آمده و شهروند آمریکاست اما سه نماینده دیگر در آمریکا به دنیا آمده‌اند. این چهار نماینده به شدت نسبت به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا در قبال مهاجران معترض هستند.

در همین حال، متحدان ترامپ از شعار «وی را به کشورش بازگردانید»، فاصله گرفته اند و دمکرات ها نیز از این مساله برای ترغیب هواداران خود استفاده کرده اند تا از برکناری ترامپ از قدرت حمایت کنند.  

ترامپ در سخنرانی گرین ویل، عمر را متهم کرد که نیروهای آمریکایی را تحقیر کرده و حملات تروریستی یازده سپتامبر را کم‌اهمیت دانسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.