به گزارش روابط عمومی و‌امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، کشتی غول پیکر Happiness ۱ دهم اردیبهشت ماه سال جاری هنگامی که در دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بود، در فاصله ۷۰ مایلی بندر جده دچار آبگرفتگی در موتورخانه شد. شرایط اضطرار کشتی باعث ‌شد تا این کشتی نفتکش بر اساس عرف و قوانین بین المللی دریایی به لنگرگاه بندر جده عربستان به عنوان نزدیکترین بندر امن منتقل شود.

 

این گزارش می افزاید: با انجام پاره ای اقدامات اولیه و استقرار ثبات نسبی در وضعیت کشتی، دو فروند یدک کش توسط شرکت ملی نفتکش ایران به بندر جده اعزام شدند تا به انتقال این کشتی به آب های کشورمان مبادرت شود.

 

با تلاش های گسترده شرکت ملی نفتکش ایران و رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک مقامات کشور و‌ همچنین پرداخت هزینه‌های مربوطه، سرانجام این کشتی روز گذشته (شنبه، ۲۹ تیرماه) پس از اخذ مجوز از دولت عربستان، آبهای این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

 

در طی قریب به ۳ ماه گذشته، کاپیتان و سایر پرسنل خدوم و زحمتکش این کشتی به دلیل آبگرفتگی موتورخانه و محدودیت های ایجاد شده ناشی از آن، وضعیت نامناسب آب و هوایی و همچنین بلاتکلیفی چندین هفته ای، شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند که تحمل آن جز با عشق به میهن و فداکاری در راه حفظ جریان صادرات نفت ایران و تامین منافع ملی امکانپذیر نبود.

 

شرکت ملی نفتکش ایران ضمن ابراز خرسندی از آغاز عزیمت کشتی Happiness و ۲۶ پرسنل آن به سمت آب های کشورمان، از همکاری و پیگیری های ارزنده همه نهادها و سازمان های ذیربط که در طول مدت قریب به سه ماه، تلاش های ارزنده ای را برای زمینه سازی برگشت این کشتی نفتکش انجام دادند، صمیمانه سپاسگزاری میکند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.