«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با مارتین گریفیتسنماینده سازمان ملل در امور یمن دیدار کرد.

وی در جریان این دیدار گفت: اگر حملات متجاوزان ادامه داشته باشد یمنی‌ها گزینه‌ای غیر از رویارویی ندارند. یمنی‌ها همچنان بر توقف حملات و احترام به حاکمیت و استقلال کشورشان تاکید دارند.

المشاط تاکید کرد: امیدواریم که از فضای کنونی برای پیشرفت در روند صلح یمن بهره برداری شود اما در عین حال تا زمانی که حملات به یمن ادامه دارد، ارتش یمن با همه ابزاری که در اختیار دارد عمق خاک دشمن را هدف قرار خواهد داد تا آنرا مجبور به توقف حملاتش کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: رفتار و حملات طرف دیگر نشان می‌دهد که خواهان صلح نیست. برخی از صلح در یمن متضرر می‌شوند از این رو تمام تلاش خود را برای شکست تلاش‌های مثبت به کار می‌گیرند.

درباره توافق استکهلم هم گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیمی از تعهات خود را در توافق الحدیده به شکل یکجانبه اجرایی کرده اند اما طرف دیگر حتی یک گام هم که نشان دهد خواهان صلح است، برنداشته است و تنها در راستای افزایش رنج ملت یمن حرکت کرده است. این اقدامات یکجانبه ما از تمایل ما برای صلح و رفع رنج‌های ملت یمن نشأتمی‌گیرد و این گام‌هایی که ما برداشته ایم از روی ضعف نبوده بلکه از روی قدرت بوده است.

وی بر ضرورت فشار سازمان ملل به طرف دیگر برای عمل به تعهداتش و فشار بر متجاوزان برای بازگشایی فرودگاه صنعاو توقف جنگ اقتصادی ضد ملت یمن تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.