یگان‌های ارتش یمن و انصارالله اعم از موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای بارها و بارها به صورت جداگانه و یا مشترک علیه مواضع متجاوزان در مناطق مرزی دو کشور عملیات انجام داده‌اند؛ عملیاتی که از یک سوء توزان قوا را در جنگ ایجاد کرد و از سوی دیگر، توان بازدارندگی آنها را بالا برده است.

به جزء یگان‌های نامبرده، یگان تک‌تیرانداز ارتش یمن و انصارالله هم در جلوگیری از نفوذ متجاوزان سهم ویژه‌ای داشته و با انجام عملیات‌‌های دقیق به خصوص در مناطق مرزی، به نوعی عرض اندام کرده است.

نیروهای تک تیرانداز در تازه‌ترین عملیات خود، ۱۱ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در استان «الضالع» را در جنوب یمن از پای درآوردند.

یک منبع نظامی یمن در خصوص همین موضوع به شبکه المسیره گفت که «طی ساعت گذشته، ۱۱ نفر از شبه‌نظامیان در محور قطعبه استان الضالع شکار تک‌تیراندازان شدند».

نیروهای یمنی روز سه‌شنبه همچنین شبه‌نظامیان را از نفوذ به خاک یمن از محور نجران که در جنوب عربستان واقع است، ناکام گذاشتند.

در همین ارتباط، یک منبع نظامی یمن به پایگاه خبری انصارالله گفت که عناصر مزدور مستقر در نجران قصد داشتند از سه محور به خاک یمن نفوذ کنند که با سد محکم نیروهای یمنی مواجه شدند.

وی درباره نحوه عملیات نفوذ متجاوزان گفت که آنها با پشتیبانی هوایی و در واقع اسکورت جنگند‌ه‌ها و آپاچی‌های سعودی قصد انجام این عملیات را داشتند.

منبع نظامی تاکید کرد که این عملیات دشمن نه تنها موفق نبوده، بلکه باعث شد در درگیری تَن‌ به تَن شکست بخورند و شماری از عناصر شبه‌نظامی کشته و زخمی شوند و تعدادی نیز پا به فرار بگذارند.

نجران در روز سه‌شنبه شاهد اتفاق دیگری هم بود و آن انهدام خودروی نظامی ائتلاف سعودی به دست یگان مهندسی ارتش یمن و انصارالله است.

 

منابع یمنی می‌گویند که نیروهای ارتش یمن و انصارالله این خودروی نظامی را در حالی در نجران هدف قرار دادند که چند نفر از مزدوران سوار آن بودند.

حضور مقتدرانه تک تک یگان‌های ارتش یمن و انصارالله در سال جدید میلادی، جنگ یمن را وارد مرحله جدیدی کرده است؛ ‌به طوری که سال پنجم این جنگ با سال‌های قبل از آن متفاوت است.

یمن از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۴ تاکنون درگیر جنگی است که ائتلاف سعودی علیه این کشور فقیر عربی آغاز کرده و طی این سال‌ها هزاران نفر از مردم یمن که تعداد دقیق آنها مشخص نیست کشته و یا زخمی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.