حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا درخصوص ارائه محصول فولاد فولاد مبارکه در باجه عمومی بورس کالا برای خرید خودروسازان گفت: خودروسازان به عنوان واحدهای تولیدی باید از بحث ارزش افزوده معاف باشند. وقتی خودروسازان در ردیف عموم قرار می گیرند ارزش افزوده نیز به آنان تعلق می گیرد اما زمانیکه این امر در روال مخصوص به خود قرار گیرد شرایط بهتر می‌شود. اخذ ۹ درصد ارزش افزوده از خودروسازان  یکی از دلایلی است که موجب افزایش هزینه تولید و افزایش قیمت خودرو می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: درج قیمت خودرو در سایت های فروش در افزایش قیمت خودرو و نوسانات موثر بوده و متاسفانه فضای مجازی به دلیل رهاشدگی به این اتفاقات دامن زده است. این تجربه تلخی بود و باید از این به بعد وزارت ارتباطات و وزرات اطلاعات به درستی این مسائل را رصد و با عاملان برخورد کنند.

 

نماینده مردم سنقر افزود: باید در بحث سرمایه در گردش و  وام‌ها  از خودروسازان و قطعه‌سازان حمایت شود تا بتوانند نفسی تازه کنند و در عرصه قطعاتی که تاکنون تولید داخل نشده  اقدام کرده  و به بومی‌سازی بپردازند.  

وی درخصوص خودروهای ناقص کف کارخانجات گفت: برای اینکه خودروساز از شائبه و اتهام دپو کردن خودرو مبرا شود باید خودروهایی که نقص‌های جزیی دارند را ارائه کند. برخی از خودروهای ناقص به دلیل کمبود قطعاتی مانند ضبط صوت در انبار مانده اند و در این موارد خودروساز باید خودرو را ارائه و خود را مبرا کند، در غیر اینصورت ممکن است شائبه تبانی خودروساز به وجود آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.