بنا بر اعلام راهداری شهرستان بوشهر تصادف یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ با یک پژو ۲۰۶ در جاده ساحلی بوشهر-گناوه منجر به فوت سه نفر شد.

رییس پلیس راه استان بوشهر در این خصوص به ایسنا گفت: متاسفانه ساعت ۱۳ و ۲۳ دقیقه ظهر امروز وقوع یک تصادف در محور ساحلی سه کشته در بر داشت.

سرهنگ جابر پاپری افزود: در این حادثه راننده خودرو ۴۰۵ و ۲۰۶ و یک نفر سرنشین خودرو ۲۰۶ کشته شدند. خودرو ۴۰۵ از دلوار به سمت گناوه و خودرو ۲۰۶ نیز از سمت گناوه به بوشهر در حرکت بوده، خودرو ۴۰۵ موسوم به شوتی بوده است.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد علت حادثه سرعت و عدم توانایی کنترل از جانب یکی از خودروها بوده است، با این حال بررسی های بیشتری در این باره انجام می شود.

رییس پلیس راه بوشهر خاطرنشان کرد: تمامی محورهای استان به خودروهای نامحسوس پلیس راه مجهز شده و در تمامی محورها با رانندگان خاطی و رانندگانی که دارای تخلفات حادثه ساز هستند به جد برخورد می شود.

سرهنگ پاپری تاکید کرد: خودرو رانندگلان خاطی و یا رانندگان به اصطلاح شوتی که با تغییر وضعیت در خودرو خود یا اقدامات مخاطره آمیز انجام می دهند بدون اغماض توقیف می شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: دستکاری و مخدوش نمودن پلاک ضمناً از مصادیق جرم محسوب شده و با رانندگانی که مرتکب این نوع جرم می شوند برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دست‌کاری در پلاک و مشخصات وسیله نقلیه که به موجب ماده ۷۲۰ این قانون، مرتکب به مجازات حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

جاده ساحلی بوشهر به گناوه از راه های ارتباطی پر تردد در استان بوشهر است.

خودروهای سواری موسوم به شوتی که حامل بار قاچاق هستند عمدتاً شبانه و بلافاصله پس از بارگیری به سمت مقاصد خود بدون استراحت کافی و با سرعت بالا حرکت می‌کنند.

این خودروها به دستورها و هشدارهای پلیس راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی می‌کنند و همچنین در جاده دست به حرکت‌های نمایشی می‌زنند که عمدتاً به دلیل خواب‌آلودگی راننده، خودرو واژگون می‌شود. اغلب تصادفات این خودروها منجر به فوت است که قربانیان عمدتاً رانندگان و سرنشینان همین خودروها هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.