خبرگزاری کویت گزارش داد، در این دیدار «صباح خالد الحمد الصباح» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت و «محمد عبدالله المبارک الصباح» وزیر امور دیوان امیری حضور داشتند و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

 موگرینی همچنین در مراسم افتتاح دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در پایتخت کویت سخنرانی کرد. وی با تمجید از کویت به عنوان «صدای عقلانیت»، افتتاح این مقر و دو دفتر دیپلماتیک دیگر اتحادیه اروپا در ریاض و ابوظبی را حاکی از این پیام توصیف کرد که «اتحادیه اروپا در حال افزایش حضور و تعامل خود در خاورمیانه و خلیج [فارس] است، چراکه ما همسایه‌ایم و منطقه‌ای مشترک داریم و به هم متصل هستیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «آنچه در خلیج [فارس] اتفاق می‌افتد، برای اروپا مهم است و آنچه در اروپا اتفاق می‌افتد، برای خلیج [فارس] مهم است. بنابراین، ضروری و طبیعی است که ما بر روی ارتباطات خود سرمایه‌گذاری کنیم.»

موگرینی سپس به تنش‌های اخیر در خلیج فارس پرداخت و گفت اتحادیه اروپا همه طرف‌ها را به خویشتنداری حداکثری دعوت می‌کند.

وی گفت: «در حال حاضر، منفعت مشترک ما، متوقف کردن تشدید تنش در این منطقه است. منفعت مشترک ما در توصیه به همه طرف‌های این جامعه برای خویشتنداری حداکثری و آوردن عقلانیت و منطق به بحث‌هاست.»

موگرینی سپس تلویحا به وضعیت توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد. او گفت: «منطقه مشترک ما به یک تقابل دیگر، به یک درگیری دیگر و به جنگ دیگر، نیاز ندارد. ما به رقابت تسلیحات هسته‌ای، نیازی نداریم. ما به منطق نیاز داریم. ما به جای باز کردن جبهه‌های جدید تقابل، به حفظ و بسط آن چیزی نیاز داریم که سال‌ها برای مذاکره در موردش وقت صرف شد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.