در خبرها دیدم جناب آقای باهنر که بیش از بیست سال منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است، در مصاحبه ای ناعادلانه، مردم خویش را این چنین تحقیر کرده است : " شاید بتوان گفت اگر شورای نگهبان کمی کوتاه بیاید، یک «شومن» قوی می تواند رئیس جمهور شود. یعنی هرکس بیاید و بتواند به رقیب خود رکب و پشت پا بزند و متلک درشتی بیندازد، با یک خنده و اخم سه میلیون رأی در کشور جابه جا می شود و این اصلا منطقی نیست".

در این روزها که حکومت بدلایلی به وحدت و تکریم مردم بیش از پیش احتیاج دارد و تمام صداها باید در نشان دادن بلوغ و رشد جامعه باشد، انتظار نبود به بهانه تعظیم شورای نگهبان، فهم و قدرت انتخاب مردم را در اندازه گزینش یک شومن!! برای سمت عالی ترین مقام اجرایی کشور تنزل داده و بعد خواسته شود چنین مردمی در مقابل استبداد جهانی مقاومت کنند، مردمی که خود شما بیش از بیست سال منتخبشان بوده اید.  

این که چرا در ماه های اخیر برخی از صاحبان تریبون ها، سخن از بی اثر کردن رای مردم می‌کنند و پیشنهاد هایی در زمینه شیوه اداره کشور بدون نیاز به رآی مردم را ارائه می‌دهند جای بحث و نوشتن بسیاری است لکن از اینکه جناب باهنر، جسورانه فهم و میزان درایت مردم را نشانه رفته است، صاحب اثر را وادار کرد تا در نوشتاری کوتاه از زبان مردم کشورش، به این گونه بی سلیقه گی های در سخن و قلم بگوید: به کجا چنین شتابان!

 

مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.