بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۶۸.۵ درصد کسانی که وضع اقتصادی خود را "بد" ارزیابی کرده‌اند، هر روز یا چند بار در هفته گوشت مرغ مصرف می‌کنند. این میزان برای طبقه متوسط ۸۵.۱ درصد و برای طبقه‌ای که وضعیت اقتصادی خود را "خوب" ارزیابی کرده است ۸۲.۶ درصد است.

ارتباط میان وضعیت اقتصادی مردم ایران با مصرف گوشت

بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است،

از بین کسانی که وضعیت اقتصادی خود را "خوب" ارزیابی کرده‌اند، ۵۶.۹ درصد گفته‌اند هر روز یا چند بار در هفته گوشت قرمز مصرف می‌کنند. این میزان برای افرادی که وضعیت اقتصادی خود را "متوسط" اعلام کرده‌اند، ۴۱.۱ و برای کسانی که وضعیت اقتصادی خود را "بد" ارزیابی کرده‌اند، ۲۵.۸ است.

مردم سال گذشته چقدر گوشت مرغ مصرف کردند؟

همچنین طبق نتایج نظرسنجی صورت گرفته در ایسپا که چندی پیش منتشر شد ۷۴.۸ درصد مردم در یک سال گذشته چند روز در هفته گوشت مرغ مصرف کرده‌اند.

۴.۲ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته هر روز گوشت مرغ مصرف کرده‌اند. ۷۴.۸ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته چند روز در هفته، ۱۷.۷ درصد پاسخگویان چند روز در ماه، ۱.۸ درصد پاسخگویان چند بار در سال گوشت مرغ مصرف کرده‌اند. ۱.۲ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته اصلاً گوشت مرغ مصرف نکرده‌اند. ۰.۳ درصد پاسخگویان نیز به این سوال پاسخ نداده‌اند.

میزان مصرف گوشت قرمز در سال گذشته

بر اساس نتایج دیگر این نظرسنجی که پیش‌تر منتشر شده ۴۳.۴ درصد مردم در یک سال گذشته چند روز در ماه گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

همچنین ۲.۷ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که در یک سال گذشته هر روز گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

۳۴.۹ درصد پاسخگویان نیز در یک سال گذشته، چند روز در هفته، ۴۳.۴ درصد شرکت‌کنندگان چند روز در ماه و ۱۴.۲ درصد پاسخگویان چند بار در سال گوشت قرمز مصرف کرده‌اند.

هم‌چنین این نظرسنجی بیانگر این است که ۴.۷ درصد شرکت‌کنندگان در یک سال گذشته اصلاً گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند و ۰.۲ درصد شرکت‌کنندگان هم به این سوال پاسخ ندادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.