«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که یکی از نامزد نخست‌وزیری انگلیس است امروز (یکشنبه) اعلام کرد که «برگزیت» تنها راهی است که بریتانیا می‌تواند از طریق آن از برگزاری انتخابات ملی(همه پرسی) خودداری کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «اگر بتوانیم (برای برگزیت) به توافق برسیم، تنها راهی است که می‌توانیم از انتخابات عمومی خودداری کنیم».

اظهارات هانت در حالی مطرح شده است که اخیراً نتایج نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی «یوگاو» در انگلیس نشان داد محبوبیت حزب لیبرال دموکرات این کشور که مخالف خروج لندن از اتحادیه اروپا است، افزایش زیادی داشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که انتخابات همگانی یکی از گزینه‌های مطرح برای فرار از بن‌بست برگزیت است. این بن‌بست زمانی ایجاد شد که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در کسب موافقت مجلس عوام این کشور با توافق‌نامه برگزیت که در بروکسل نگارش شده بود ناکام ماند.

نظرسنجی مؤسسه «یوگاو» همچنین نشان داد در صورت برگزاری انتخابات عمومی، حزب لیبرال دموکرات، ۲۴ درصد آراء را کسب خواهد کرد.

در پی بحران برگزیت در انگلیس، «ترزا می» از سمت خود استعفا کرد و هم‌اکنون سایر هم‌حزبی‌های محافظه‌کار او بر سر تصاحب مقام نخست‌وزیری در حال رقابت هستند. حزبی که در انتخابات پارلمان اروپا نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.