وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه منتشر شده در پی دیدار سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران مطرح کرد: [این دو دیپلمات] درباره برقراری ثبات در وضع موجود ابراز امیدواری کردند. بنابراین نشست کمیسیون برجام ممکن است [این روند را] تسهیل کند.

دیپلمات‌های روسی درباره موضوعاتی احتمالی این نشست به همتایان ایرانی خود اطلاع‌رسانی کردند.

در این بیانیه همچنین مطرح شد: [ما] اول از همه باید وضعیت امور مربوط به اجرای پروژه‌ها را با جزئیات بررسی کنیم که پیش از این در چارچوب برجام تأیید شده‌اند. و همچنین باید راهکارهای حمایت از تجارت بین‌المللی و همکاری اقتصادی با ایران را به اجرا در بیاوریم که در بیانیه وزیران کشورهای امضا کنندگان برجام در تاریخ ۶ جولای و ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۸ عنوان و پس از آن در یک نشست کمیسیون مشترک تأیید شدند.

به گزارش ایسنا، در دیدار روز گذشته ریابکوف و عراقچی در تهران، موضوع برجام، آخرین تحولات رخ داده در این ارتباط و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک برجام مهم‌ترین محورهای رایزنی این دو دیپلمات ارشد ایرانی و روسی بود.

در پی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش به خاطر بد عهدی طرف‌های عضو برجام و ارائه فرصت ۶۰ روزه به آنها جهت اجرای تعهداتشان، روسیه چندی پیش در خواست برگزاری کمیسیون مشترک برجام را مطرح کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.