یکی از مشکلاتی که از دیرباز شهروندان اهوازی را به ستوه آورده مساله کیفیت آب شرب است، گل آلود بودن و بوی نامطبوع آب شرب سبب شده تا مردم ناگزیر به نصب دستگاه های تصفیه آب خانگی و یا خرید آب شرب تصفیه از سوپر مارکت ها شوند.

از دیگر مشکلات این حوزه افت فشار آب در بیشتر نقاط شهر است از همین رو امروزه در تمام خانه های اهواز پمپ های آب برای مکش آب وجود دارد تا بار دیگر جور کم کاری مسئولان حوزه آب و فاضلاب این شهر طی دهه های گذشته، بر دوش مردم بیفتد.

خرداد امسال اما شهروندان مجموعه ای از مشکلات گل آلود بودن مکرر آب، افت فشار و قطعی بدون اطلاع آب شرب را شاهد هستند، مساله ای که موجب به وجود آمدن انتقادات بسیاری از سوی شهروندان شده است.

**بی آبی و گرمای بی سابقه در اهواز

شکسته شدن رکورد گرمای ۴۶ درجه سانتیگرادی در خردادماه امسال اهواز و قرار داشتن در ماه رمضان، نیاز بیش از گذشته شهروندان به آب شرب سالم و پایدار را نشان می دهد این درحالیست که قطعی مکرر آب، مردم را کلافه کرده و آنها را بابت تامین آب در تابستان امسال نگران ساخته است.

منجزی یکی از ساکنان کوی صادقیه اهواز در این خصوص می گوید: مشکل افت فشار و قطعی آب در این منطقه تقریباً همیشگی است اما درحال حاضر این مشکل بیش از گذشته شده و تنها چند ساعت در روز آب شرب داریم.

وی ادامه داد: آب لوله کشی از ساعت ۱۲ تا ۲۰ هر روز تقریباً در خیابان ما قطع است و در ساعتی نیز که آب در لوله ها است شاهد فشار کم و گل آلود بودن آن هستیم.

باوی از ساکنان فاز ۲ پادادشهر نیز قطعی مکرر آب را سبب بروز مشکلات برای خانواده ها دانست و اظهار داشت: مشکل قطعی آب از ابتدای امسال نسبت به گذشته به مراتب بدتر شده است چند روز به عید فطر باقی نمانده و ما هرسال در این موقع از ماه رمضان خود را برای عید فطر آماده می کردیم اما قطعی هر روز آب سبب شده تا امسال بسیاری از کارهای ما باقی بماند.

وی ادامه داد: روزانه آب لوله کشی به مدت پنج الی ۶ ساعت قطع می شود و پس از جریان آب در لوله ها شاهد کدر بودن رنگ آن هستیم به طوری که عملاً قابل استفاده نیست.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ریشه قطعی مکرر آب در روزهای اخیر را قطع برق تاسیسات پروژه آب حیات شوشتر عنوان کرد و افزود: پیمانکار اداره راه و شهرسازی شوشتر حین اجرای پروژه برق تاسیسات آبرسانی حیات شوشتر را قطع کرده است.

صادق حقیقی پور ادامه داد: طول خط انتقال آب طولانی است و دیزل ها توان انتقال این حجم از آب را ندارند.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه هفته جاری عملیات بازسازی تاسیسات آغاز و در ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه آب وارد مدار شد اما از ساعت ۱۰ همان روز تصفیه خانه شماره ۲ اهواز که ۷۰ درصد آب شرب این شهر را تامین می کند به دلیل فشار زیاد دچار مشکل شد.

حقیقی پور مشکل افت فشار و قطعی آب به دلیل قطعی برق تاسیسات آب حیات شوشتر را حل شده خواند و یادآور شد: این قطعی آب سبب ورود شوک به شبکه شده است از سویی دیگر مقدار زیادی هوا وارد پمپ های خانگی شده که همین مساله درحال حاضر باعث قطع آب در برخی مناطق شده است.

وی ادامه داد: مشکل قطعی آب در شرق اهواز بیشتر است زیرا تصفیه خانه اصلی آب شرب در غرب شهر است و آب تا رسیدن به آخرین مناطق شرقی اهواز دچار افت فشار می شود.

حقیقی پور عنوان کرد: درحال رفع این مشکل هستیم تا با انتقال ۵۰ هزار متر مکعب آب به نقاط شرقی اهواز ساکنان این مناطق تابستان را بدون مشکل قطعی آب سپری کنند.

مشکل قطع آب و یا افت فشار در هفته های گذشته سبب شده تا شهروندان در بسیاری از شبکه های اجتماعی به عملکرد آب و فاضلاب اهواز انتقاد کنند، گرمای هوا در اهواز رو به افزایش است و سوال اینجاست که آیا در تابستان امسال مانند بهار نیز شاهد ناپایداری در تامین و توزیع آب شرب هستیم یا خیر؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.