سرما در انگلیس آب هزاران واحد مسکونی را قطع کرد

شرکت‌های آب‌رسانی انگلیس می گویند، سرمای هوا در هفته گذشته که موجب بروز مشکلات جدی در شبکه حمل‌ونقل و تعطیلی صدها مدرسه شد، شبکه آب‌رسانی را دچار مشکل کرده و لوله آب بسیاری از مناطق ترکیده است.


این شرکت‌ها با اشاره به تداوم مشکلات آب‌رسانی تا تعمیر خطوط لوله از مردم خواسته‌اند در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.


بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در لندن و ۱۳ هزار واحد مسکونی در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس با مشکل قطعی آب روبه رو هستند.


همچنین بخش‌های مرکزی، جنوب غربی و شمال اسکاتلند نیز با قطع و وصل آب‌رسانی مواجه هستند و شرکت‌های آب‌رسانی، نیاز مردم را از طریق بطری تأمین می‌کنند.


روز گذشته (یکشنبه) که پس از یک هفته بارش دائم برف در سراسر انگلیس دمای هوا افزایش یافت، اکثر لوله‌کشی‌های فرسوده در این کشور ترکیده و آب‌رسانی ۲۰ هزار واحد مسکونی در لندن با مشکل مواجه شد. به دنبال این حادثه شمار زیادی از مدارس پایتخت و دیگر شهرهای انگلیس امروز تعطیل بودند.


صادق خان شهردار لندن از تداوم قطعی آب‌رسانی در این شهر ابراز ناخرسندی کرده و اظهار داشت که از شرکت اصلی آب‌رسانی لندن موسوم به «تمز واتر» خواسته تا هرچه سریع‌تر مشکل به وجود آمده را برطرف سازد.


برخی از شهروندان انگلیسی با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی از قطعی آب‌رسانی طی ۴۸ ساعته گذشته خبر می‌دهند و نسبت به عملکرد ضعیف دولت گلایه‌مند هستند.


کیم یک شهروند شمال لندن در پیامی در توییتر نوشت: هنوز آب نداریم و «تمز واتر» مثل کشورهای جهان سوم بطری آب می‌دهد. واقعاً شرم‌آور است.


در همین حال ریچل فلچر رئیس سازمان «آفوات» (نهاد نظارت بر عملکرد و استاندارد شرکت‌های آب‌رسانی انگلیس) اظهار داشت که به‌طور مرتب نسبت به برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی برای مواجهه با شرایط بد آب و هوایی هشدار داده اما موردتوجه قرار نگرفته است.


کاهش شدید دمای هوا و بارش برف از دوشنبه تا جمعه گذشته در بیشتر مناطق انگلیس شبکه حمل‌ونقل را مختل کرده و موجب تعطیلی صدها مدرسه و دفاتر اداری شد. تعداد زیادی از شرکت‌های ریلی خدمات خود را متوقف کرده و اکثر فرودگاه‌های سراسر انگلیس نیز از تأخیرهای طولانی و یا لغو پروازها خبر دادند.


اداره ملی برق و گاز انگلیس موسوم به «نشنال گرید» در بیانیه ای با اشاره به افزایش بی‌سابقه مصرف گاز نسبت به کاهش ذخایر گازی در این کشور هشدار داده و ارتش انگلیس برای کمک‌رسانی و نجات رانندگانی که به دلیل بارش سنگین برف در خیابان سرگردان فعال‌شده بود.


سازمان هواشناسی هفته گذشته چندین هشدار قرمز برای بخش‌هایی از مناطق شمالی انگلیس اعلام کرد و اسکای نیوز از جان باختن ۹ نفربر اثر سرمای شدید هوا گزارش داد؛ هرچند پلیس این گزارش را تائید نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.