مرید شیخی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت اجاره مسکن در پلدختر اظهار داشت: قیمت کرایه واحدهای مسکونی در پلدختر چندین برابر شده که با توجه به وضعیت بحرانی موجود باید این موضوع بررسی و با تلاش همگانی از روند افزایشی آن جلوگیری شود.

وی افزود: برخی افراد در سطح شهر با وجود اینکه هنوز موعد قرارداد بین موجر و مستاجر تمام نشده با توجه به شرایط موجود که مردم نیاز به اجاره منزل دارند اما مالکان کرایه را بالا می‌برند یا در غیر این صورت مستاجر را تهدید به تخلیه می‌کنند.

دادستان پلدختر گفت: این در حالی است که مردم سیل زده توانایی پرداخت اجاره مسکن حتی با قیمت پایین را نیز ندارند و لازم است در این شرایط و وضعیت موجود برای جلوگیری از اجاره های بالا تلاش همگانی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی افراد دنبال سودجویی از موقعیت ایجاد شده در زمینه قراردادهای مسکونی هستند، باید جلوی انعقاد قراردادهای صوری گرفته شود.

شیخی خاطرنشان کرد: مالکان خانه‌های خالی در سطح شهر شناسایی و جهت اعمال مالیات سنگین به اداره مالیات معرفی شوند.

وی بیان کرد: مردم همکاری کنند و افرادی که دنبال افزایش کرایه واحدهای مسکونی در پلدختر هستند را به ادارات مربوطه معرفی کنند و اعلام نرخ کرایه منزل در فضای مجازی ممنوع است.

دادستان پلدختر گفت: مشاوران املاک در سطح شهر در راستای جلوگیری از نرخ افزایش کرایه خانه از انعقاد هرگونه قراردادهای غیر معقول خودداری کنند وانعقاد هرگونه قرارداد عادی و دستی بین موجر و مستاجر فاقد اعتبار می باشد.

وی افزود: نرخ مصوب کرایه خانه در پلدختر تنها از طریق اداره راه و شهرسازی به صورت منطقه‌ای تعیین و تصویب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.