برنامه «دعوت» هر روز حوالی ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه، یعنی از ساعتی قبل از افطار و اذان مغرب و در آخرین ساعت از روزه‌داری هر روز مخاطبان به روی آنتن می‌رود. این برنامه بر محور حال خوش، دعوت به امید در زندگی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی و دوام یک زندگی پیش می‌رود و حفظ ساختار خانواده در آن تشویق می‌شود.

چند ماه پیش کلیپی با عنوان «کودک همسری» در فضای مجازی منتشر شد. در این کلیپ زوج جوانی عنوان می‌کردند که ۱۴ ساله و ۱۶ ساله هستند، سه سال پیش با هم آشنا شدند و تاکید کردند که نباید برای ازدواج سن تعیین کرد. این کلیپ در فضای مجازی سر و صدا زیادی به پا کرد و مورد انتقاد میلیون‌ها کاربر فضای مجازی قرار گرفت.

در برنامه پنجشنبه گذشته (۲خرداد)، «دعوت»، میزبان همین زوج بود. اما این زن و شوهر در این برنامه تلویزیونی، توضیحاتی درباره  آشنایی خود در فضای مجازی، فراز و نشیب‌های زندگی‌ و سن‌شان گفتند که با آن کلیپ «کودک همسری» تفاوت‌های زیادی داشت. 

پس از پخش این قسمت از برنامه «دعوت»، کاربران فضای مجازی قسمت‌هایی از صحبت‌های این زوج را در کنار کلیپ کودک همسری قرار دادند و مدعی شدند که گفته‌های این زن و شوهر در کلیپ کودک همسری و برنامه «دعوت» ساختگی و دروغین بوده است.

مجتبی کشاورز، تهیه کننده «دعوت» در این خصوصگفت: «زن و شوهر جوانی که مهمان برنامه ما بودند متولد ۷۷ و ۷۹ هستند یعنی مرد ۲۱ و زن ۱۹ سال دارد که سه ماه است که ازدواج کرده و دو سال پیش به عقد هم در آمده بودند. در برنامه ما دروغی در این مورد گفته نشده است و کاربران فضای مجازی فقط قسمت‌هایی برش خورده از این مصاحبه را دیده‌اند.»

این تهیه کننده درباره حاشیه‌های این برنامه اظهار داشت: «به نظر من کلیپی که از این زوج در فضای مجازی پخش شده بود مفهوم واقعی و درستی از زندگی این زوج را نرسانده و به همین خاطر کاربران فضای مجازی دچار سردر گمی و قضاوت زود و نابجا شدند و احساس کردند که هم کلیپ ساختگی است و هم برنامه ما.»

کشاورز با تاکید بر اینکه باید کل یک گفت‌وگو را دید و فقط با برشی از آن قضاوت نکرد، افزود: «دعوت ۴۵ دقیقه روی آنتن است و دراین زمان اعضای یک خانواده از فراز و نشیب‌های زیادی صحبت می‌کند و مخاطب نمی‌تواند با یک برش چند ثانیه متوجه شود که کل موضوع بحث چه بوده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.