مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن اعلام کرد: دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی و همچنین دستورالعمل داخلی مربوط به ماده (۲) تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ تنفیذ شده طی بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به شبکه بانک مسکن ابلاغ شد.

وی با اشاره به قانون مذکور تاکید کرد که بانک مسکن می تواند درصورت تسویه یک جا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات مشتریان مشمول در چارچوب ضوابط و اولویت های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بخشودگی سود تسهیلات به همراه جرایم متعلقه که توسط دولت و بانک تأمین خواهد شد، اقدام کند.

به گفته وی، این موضوع مشروط به این است که اصل تسهیلات دریافتی تا سقف یک میلیارد ریال بوده و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۵ به سرفصل مطالبات غیرجاری انتقال یافته باشد.

آزادیان اولویت های تسویه مطالبات جهت بهره مندی از بخشودگی سود و جرایم را در سه بخش توضیح داد و درباره بخش نخست گفت: این بخش شامل تسهیلات یارانه ای مورد حمایت دولت بابت حوادث غیر مترقبه و مسکن روستایی و آسیب دیدگان ناشی از زلزله بم است که قبل از وقوع زلزله تسهیلات دریافت کرده اند (موضوع مصوبه شماره ۱۳۵۷۲۰/ت۵۱۵۰۲ ه مورخ ۹۳/۱۱/۱۲ هیات محترم وزیران) که تا سقف یک میلیارد ریال بدهی بابت اصل تسهیلات شامل می شود.

وی در خصوص مورد دوم مشمولان این قانون گفت:‌ تسهیلات گیرندگانی که حکم محکومیت آنها به دلیل عدم بازپرداخت اقساط قطعی شده و زندانی شده اند نیز مشمول اولویت های ابلاغ شده بند (۱) تا سقف یک میلیارد ریال قرار می گیرند.

آزادیان افزود: همچنین تسویه مطالبات پرونده هایی که از سوی بانک بر روی آنها اقدام حقوقی صورت گرفته است، حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بدهی بابت اصل تسهیلات نیز در بخش سوم قرار دارند.

رئیس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن در پایان تاکید کرد که بدهکاران حقیقی و حقوقی مشمول این طرح ، برای اطلاعات بیشتر می توانند به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.