به گزارش رویترز، وزارت خارجه انگلیس امروز دوشنبه در واکنش به حکم صادره برای جاسوس این کشور در ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشات منتشره مبنی بر حکم زندان برای یک کارمند ایرانی شورای بریتانیا به اتهام جاسوسی، لندن را نگران کرده است.

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه آورده است: البته در این مرحله نمی توانیم جزئیات بیشتری را در این خصوص مورد تأئید قرار دهیم و به صورت فوری به دنبال اطلاعات بیشتری در این باره هستیم.

گفتنی است، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضائی اظهار کرد: اخیراً محاکمه‌ای در ارتباط با یکی از عناصر مهم نفوذ فرهنگی کشور انگلیس در ایران اسلامی داشتیم. از سالیان دور، شورای فرهنگی انگلیس معروف به بریتیش کانسل با نام اختصاری (BC) در ایران و تهران دفاتری داشت که این دفاتر در پوشش اقدامات فرهنگی تحرکاتی را انجام می‌دادند و سعی در استحاله و نفوذ فرهنگی در بخش‌های مختلف ایران اسلامی داشتند.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: مستندات مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی این دفتر جمع آوری شد و با تصمیم مراجع ذیصلاح دفاتر مربوط به شورای فرهنگی انگلیس در تهران در سال ۱۳۸۷ تعطیل شد. در مرحله دوم سعی کردند با احیای مجدد فعالیت‌های خود تحت پوشش‌های دیگر در کشور حضور یابند و فعالیت‌های به اصطلاحِ خودشان فرهنگی و به تعبیر ما ضد فرهنگی را انجام دهند که با هوشیاری دستگاه اطلاعاتی کشور این توطئه آن‌ها عقیم ماند و نتوانستند در پوشش‌های دیگر در کشور ما فعالیت داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.