در این مطلب آمده است:

دختری ۲۴ ساله و دانشجوی رشته داروسازی هستم. به یکی از همکلاسی‌هایم علاقه‌مند شده‌ام که پدرش ۱۰ سال پیش با پدر من، همکار بوده است. این پسر از علاقه من خبر ندارد ولی می‌خواهم از پدرم درباره خانواده‌اش بپرسم اما نمی‌دانم چه طور به او بگویم که به این پسر علاقه دارم. اصلا نمی‌دانم چه طور سر صحبت را باز کنم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

مشاور روزنامه پاسخ داده است:

 این‌طور که مشکل‌تان را مطرح کردید به نظر می‌رسد تا این جا با فرد مد نظر دو وجه اشتراک دارید؛ خودتان همکلاس و هم رشته با او هستید و پدرتان با پدرش، همکار بوده است. گاهی در فرایند انتخاب شریک زندگی ابتدا جذب شباهت‌ها یا وجوه مشترک با دیگران می‌شویم مثل هم رشته، همکار، همفکر و ... که البته مشکلی ندارد اما در این میان آن چه باید مورد تاکید قرار گیرد، توجه افراطی به این موضوع است که در حقیقت نباید مانع ارزیابی و بررسی دیگر ملاک‌ها در ازدواج شود.

پس حتما نگاه دقیق‌تری به این مسائل داشته باشید. با مادرتان مشورت کنید برای مطرح کردن این موضوع با پدرتان لازم نیست در قدم اول از عشق و علاقه سخن به میان بیاورید. در یک فرصت مناسب، اطلاعاتی از پدرتان راجع به مشخصات خانوادگی او به دست آورید تا از انتخاب‌تان مطمئن‌تر شوید. در این بین، مادرتان هم می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد که همفکری و مشورت با او به شما توصیه می‌شود.

به همکلاسی‌تان ابراز علاقه نکنید درباره این مسئله که چه‌طور علاقه خود را با همکلاسی‌تان مطرح کنید، قبل از هر چیز باید از خانواده‌تان کمک بگیرید تا مسیر این علاقه به خطا نرود. در خلال موضوعات مرتبط با درس، اخلاق و رفتار همکلاسی تان را زیرنظر بگیرید. در ضمن و قبل از هرگونه شناخت و آگاهی از آمادگی او برای ازدواج یا اطلاع از معیارهای همکلاسی‌تان و ... بهتر است آن فرد از نگاه یا رفتار شما متوجه احساس تان نشود چرا که این مسئله در مسیر داشتن انتخابی درست برای تان دردسرساز خواهد شد. در پایان در صورتی که همچنان بعد از شناخت دقیق ویژگی های خواستگارتان، علاقه‌مند به اقدام برای ازدواج با ایشان بودید، بهتر است با نظر خانواده، از یک واسطه مثل افراد مطمئن و قابل اعتماد در خانواده یا دانشگاه کمک بگیرید و باز هم شخصا اقدام به ابراز علاقه مستقیم و خواستگاری از ایشان نکنید. بار دیگر تاکید می‌کنم که از مادر و پدرتان به خصوص با توجه به شناخت احتمالی که از این خانواده دارند، باید کمک بگیرید تا زندگی مشترک موفقی در انتظارتان باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.