مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: بی‌تدبیری در زمینه تعیین قیمت بنزین و سهمیه‌بندی صورت گرفت که همه ما می‌دانیم بر اساس برنامه ششم توسعه مجلس باید در این زمینه تصمیم گیری کند و ما اختیار تام به کسی در این زمینه نداده‌ایم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس نیز تکلیف تعیین قیمت بنزین مشخص شد و افزایش قیمت تا پایان سال منتفی است، با وجود اینکه ممکن است در این زمینه استدلال‌های کارشناسی هم وجود داشته باشد اما درآمد ۱۱ هزار میلیارد تومانی از بنزین از ما دردی را دوا نمی‌کند.

وی خطاب به وزیر علوم نیز گفت: دانش‌آموزان کنکوری مناطق سیل زده که دچار حادثه شدند و کتب و وسایل کمک آموزشی شان در این حادثه از بین رفته است و همچنین دچار فشارهای روحی و روانی هستند، درخواست به تعویق افتادن کنکور را دارند که اگر امکانش هست باید کنکور به تأخیر بیفتد و اگر هم اینچنین نیست باید جواب روشنی به این دانش آموزان داده شود.

بائوج لاهوتی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: باید مراقب باشیم، ما امسال ۳ هزار زمین کشاورزی را از دست دادیم در شرایطی که دنیا همه جور فشاری بر کشور وارد کرده است، باید به سمت خودکفایی رفت و جلوی واردات برنج نیز گرفته شود. تأمین ۵۰۰ هزار تن برنج در کشور کار سخت و دشواری نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: در این سفر دستور تجهیز بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی لنگرود صادر شد که این موضوع باید پیگیری و عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این شرایط وگرانی‌های افسارگسیخته نباید سر جای خود بنشیند و منتظر شکایات مردم باشد بلکه باید نقش خود را در حوزه متولی گرانفروشی بودن ایفا کند، بیشتر گرانفروشی‌های امروز هیچ توجیهی ندارد و باید با آن برخورد شود./

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.