مجتبی ذوالنور صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: برخی از طرح‌ها برای پرداخت تسهیلات در استان به تصویب می‌رسد ولی وقتی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود، بانک‌ها تسهیلات را به طور مناسب ارائه نمی‌کنند.

 

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری به دلیل وجود موانع و مشکلات زیاد، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و طرح‌ها نیمه کاره رها می‌شود؛ باید تسهیلاتی که به تصویب می‌رسد به سرمایه گذاران به طور مناسب پرداخت شود تا مشکلی ایجاد نمی‌شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صرف تصویب تسهیلات بانکی گرهی از مشکلات استان باز نمی‌کند و باید پیگیری و نظارت انجام شود تا تسهیلات به سرمایه گذاران پرداخت شود.

 

مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز در این جلسه عنوان کرد: در سال۹۷، ۹۰۰میلیارد تومان سهم استان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید بود ولی در نتیجه ۱۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و اینگونه نیست که تسهیلات به تصویب برسد و اجرایی نشود؛ ولی موارد خاص نیز وجود دارد که باید با نظارت این مشکلات حل شود.

 

وی افزود: روند پرداخت تسهیلات رونق تولید نباید متوقف شود و باید در سال رونق تولید، سرمایه گذاران و تولید کنندگان یاری کنیم؛ همچنین ابلاغ شده است که هیچگونه تملکی به دلیل عدم پرداخت بازپرداخت تسهیلات انجام نگیرد و هیچ عملیات اجرایی در این خصوص انجام نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.