مهدی جعفری در خصوص ابعاد فرا جنگ فیلم "بیست و سه نفر" و ابعاد بین المللی فیلم گفت: به غیر از کیفیت و تکنیک ساخت اثر من فکر می‌کنم بیست و سه نفر از لحاظ مضمون به شدت قابلیت پخش جهانی را دارد. البته باید دید چه نوع پخشی به فیلم می رسد اما این را می‌دانم سینما و تماشاگر بین الملل مشتاق این فیلم است.

وی درباره لحن آرام فیلم بیست و سه نفر اضافه کرد: باور کنید خیلی می گویند که این فیلم را خیلی تند و تیز ساخته‌ام. خوشبختانه بازخوردهایی که از مردم گرفتم این بود که با اثر به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند و این اولین نکته مهم برای من است.

این کارگردان سینما موضوع اصلی فیلم را بسیار حیاتی دانست و افزود: من از همان روز اول می‌دانستم که دست روی چه اتفاق و موضوع مهمی گذاشته ام و به شدت نگران بودم که مردم و تماشاگران هم می‌توانند با این فیلم درگیر شوند یا نه اما به واقع به آرزویم در قبال تماشاگر رسیدم.

وی درباره اتصال لقب ارزشی به وی بابت ساخت بیست و سه نفر تصریح کرد: من اصلاً ترسی از این موضوع ندارم. اینها انگ‌ها و برچسب‌هایی است که بعضی می‌خواهند سریعاً به هر فیلمسازی که در مورد دفاع مقدس فیلم می سازد بچسبانند.

 

کارگردان فیلم بیست و سه نفر در همین رابطه ادامه داد: من همیشه به کاری که اعتقاد دارم می پردازم و هیچگاه به حاشیه سازی‌ها توجهی نمی کنم زیرا معتقدم اساس کار هم همین است. من از وقتی نوجوان بودم و فیلم ساختم همیشه در متن سینما فیلم ساختم و به حاشیه فکر نکردم.

این کارگردان سینما درباره وجود و حضور قهرمانان واقعی فیلم خود خاطرنشان کرد: این قهرمانان سرمایه ملی ما هستند اما در فیلم ممکن بود اگر بخواهم نام واقعی این افراد را استفاده کنم کمی قضاوت پیش آمده و کار سخت می شد پس ترجیح دادم از اسامی مستعار استفاده کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.